Abus sexsual o no
Fa uns dies que hem parlo amb un noi, amb el cuál ens vam liar i doncs hem va Fer d2, pero aquesta nit vam tornar a quedar i en vam tornar a liar, pero jo Li vaig dir que no volia que hem fes d2, tot i així Ho va Fer primer per a sobre de la roba i després ho anava
Laura Centellas

Hola!
El que sents és important i no estàs exagerant. Pel que expliques, tu li vas dir clarament que no volies que et fes res, i tot i això ell va continuar intentant-ho i traspassant límits que tu havies marcat. Quan una persona diu “no”, o mostra que no se sent còmoda, l’altra persona ho ha de respectar. En cas contrari, no està respectant el consentiment i es considera un abús sexual.
Un abús sexual és un acte que va en contra de la llibertat i la indemnitat sexual, sense violència ni intimidació, i sense el consentiment lliure i vàlid de la persona afectada, com per exemple tenir contacte físic no consentit (pessics, tocaments, petons...), com ha sigut en el teu cas. Encara que aquest contacte hagi sigut per sobre de la roba, es considera un abús sexual.
No cal que etiquetis immediatament el que ha passat si encara estàs confosa, però és normal que t’hagis sentit incòmoda amb aquesta situació i que ara tinguis una sensació desagradable o confusa. Primer de tot, és important que ho puguis parlar amb alguna persona de confiança, com una amiga, un familiar o algun adult amb qui et sentis segura, per poder-ho verbalitzar i no haver de viure sola aquesta situació. Compartir-ho t’ajudarà a posar-hi paraules, ordenar-ho i observar com et fa sentir. Una altra cosa a tenir en compte, i que et pot ajudar, és allunyar-te de la persona que ha comès aquest abús, si tens la possibilitat de fer-ho.
En segon lloc, si observes que aquesta experiència ha tingut un impacte emocional en tu, és molt important que ho escoltis, ho validis i demanis ajuda per rebre l’acompanyament d’algun professional, ja sigui a nivell terapèutic, com d’orientació i assessorament davant d’una situació com aquesta, o bé perquè t’acompanyin a denunciar la situació, si així ho decideixes fer. Les persones de confiança del teu voltant et poden ajudar a fer aquests passos perquè no hagis d’assumir-ho tu sola.
Et deixem un enllaç de la pàgina web de la Generalitat on es parla i es defineixen els diferents tipus de violència sexual, per si vols posar paraules al que has viscut, i a baix de tot hi ha diferents recursos per contactar amb professionals i serveis públics que et poden ajudar en aquest procés:
També et deixem aquest altre enllaç on es parla de l’atenció a les violències masclistes sexuals i dels diferents recursos públics que et poden acompanyar en aquest procés:
Atencio-a-les-violencies-masclistes-sexuals/index.html
T’aconsellem que truquis al telèfon d’atenció contra les violències masclistes i les violències sexuals, que és un servei gratuït i confidencial que dona assessorament sobre possibles actuacions davant les violències sexuals. El telèfon és el 900 900 120. Funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. També veuràs en aquest segon enllaç que hi ha un servei anomenat SIE, que és un servei gratuït que ofereix atenció especialitzada i acompanyament a totes les dones afectades per processos de violències masclistes, per facilitar el seu procés de recuperació i reparació de les violències viscudes i del dany patit. Allà trobaràs més informació sobre el servei i com contactar amb el centre més proper a tu.
Per últim, volem remarcar que el que has viscut és una situació que pot arribar a tenir un impacte emocional molt fort, i per aquest motiu és important que facis cas a tot allò que sents i necessites, sense treure-li importància. No estàs exagerant. També és important, encara que sigui difícil, que demanis ajuda a les persones de confiança del teu voltant perquè t’ajudin a fer tots els passos que necessitis, ja sigui trucar al telèfon, buscar informació, buscar ajuda terapèutica o denunciar el cas. Pot arribar a ser un procés lent i llarg, així que dona’t temps per assimilar el que has viscut, confia en el que sents i demana tot allò que necessitis perquè se’t pugui acompanyar tal com necessites. Tu no has triat viure aquesta situació, vas posar límits i no s’han respectat. Estàs en tot el teu dret de buscar les mesures que facin falta per quedar-te tranquil·la amb aquesta situació.
Esperem haver-te donat tota la informació que necessitaves. Qualsevol altra consulta, no dubtis a tornar a escriure!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas