Consulta estudis
Bon dia, Soc una estudiant de 3r d'ESO de Barcelona. He descobert que m'interessa molt la feina relacionada amb la psicologia, i voldria consultar algunes coses. - Si m'esteu llegint i sou psicòlogues, que vau estudiar? Quants anys, quina carrera, màsters... - Si vull especialitzar-me, per exemple, en esport o educació, hauria de fer estudis a part? - Per fer psicologia i batxillerat social, quines d'aquestes optatives escau més: BLOC 1 Llatí Física i química Expressions artístiques BLOC 2 Filosofia Biologia Arts escèniques (Només puc triar una de cada bloc) - Mates científiques o aplicades? - És una carrera molt difícil? Vull dir, que jo segurament als 18 anys marxi a ballar professionalment, i no hi haurà gaire temps per estudiar. Em refereixo a si creieu que me la puc treure en línia. El meu perfil és d'una estudiant bastant aplicada, soc ràpida amb la ment, i la meva mitja deu ser de 9 o així. Tot i això, a vegades sento que només és perquè soc llesta, ja que realment no estudio gaire. Moltíssimes gràcies per llegir-me. Tot i que em seria de gran ajuda obtenir una resposta, ho entendré si per la raó que sigui no me la podeu proporcionar. Gràcies igualment, Futura psicòloga?
Laura Centellas

Hola consultora
Gràcies per escriure’ns i per explicar tan bé tots els teus dubtes. Es nota que t’interessa molt aquest món i això ja és un molt bon punt de partida
Per estudiar psicologia primer s’ha de fer la carrera universitària de Psicologia, que dura 4 anys. Després, si et vols especialitzar en àmbits com esport, educació o psicologia clínica, sí que normalment has de fer algun màster o formació específica
Pel que fa a les optatives, per psicologia et poden anar especialment bé biologia i filosofia, perquè t’ajudaran a entendre millor tant el cos i el cervell com la manera de pensar i comportar-nos. I sobre les matemàtiques, millor científiques si tens opció, perquè a la carrera hi ha bastanta part d’estadística i recerca
També et diré una cosa important: no cal tenir-ho tot clar ara mateix. És normal que amb 15 anys encara estiguis descobrint què t’agrada i com t’imagines el teu futur
Pel que expliques, sembles una persona aplicada i amb facilitat per aprendre. El fet que no hagis d’estudiar moltes hores no vol dir que el teu esforç no compti. Cadascú té una manera diferent d’aprendre
I sobre si és una carrera difícil, depèn molt de la persona i del moment vital. Es pot estudiar online en algunes universitats, però és cert que requereix constància i organització, sobretot si vols compaginar-ho amb la dansa professional. En tot cas, no és una decisió que hagis de prendre ara mateix
Crec que et podria anar molt bé parlar amb persones especialitzades en orientació acadèmica, perquè t’ajudaran a mirar itineraris, opcions i dubtes més concrets segons el teu cas. A Barcelona hi ha el servei del Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves i també els Punts Joves de cada districte, on fan aquest tipus d’acompanyament
https://www.barcelona.cat/joves/ca/qui-som/centre-dassessorament-academic
" target="_blank">Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves
https://www.barcelona.cat/joves/ca/qui-som/joves-de-districte
" target="_blank">Punts Joves de Barcelona per districtes
Espero haver-te ajudat
Una abraçada
La Laura Centellas