Verge i dubte amb la sexualitat
Bona tarda, Tinc 24 anys i encara soc verge, des de fa uns anys que noto que penso que puc ser bisexual, moltes vegades miro algun noi i m'atreu. Però també em passa amb el noies, però noto que amb els nois és més morbo i no sé com solucionar-ho i poder donar el pas per fer-ho.
Laura Centellas

Hola,
No cal que “solucionis” res. El que expliques forma part d’un procés molt habitual d’explorar què sents, què t’atrau i com vius el desig. És completament vàlid que et sentis atret tant per nois com per noies.
De fet, la bisexualitat es defineix com la capacitat de sentir atracció afectiva, emocional o sexual per més d’un gènere. Això no vol dir necessàriament sentir exactament el mateix per tothom ni amb la mateixa intensitat. Hi ha persones bisexuals que poden sentir més atracció per nois en alguns moments de la seva vida i, en altres moments, més atracció per noies, o viure cada tipus d’atracció d’una manera diferent.
També és normal que amb unes persones sentis una atracció més emocional i amb d’altres més física. Les formes d’atracció poden ser diferents amb cada persona i canviar amb el temps, i això no invalida el que sents.
Pel que fa a donar el pas, no hi ha cap moment ni forma de fer correcte, simplement pots començar permetent-te sentir curiositat, observant què et genera interès i apropant-te a les persones amb qui sentis interès.
Si algun noi o alguna noia et desperta curiositat, pots anar-t’hi apropant, parlant més, conèixer aquella persona millor, mostrar el teu interès o deixar-te portar pel que et vingui de gust compartir amb ella. No cal tenir totes les respostes abans de començar a explorar què sents i per a qui ho sents. Explora i deixa't sentir, sense jutjar-te.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas