Virginitat i bloquej
Hola, Soc verge i tinc una relació amb una noia que m’agrada molt i amb qui em sento molt bé. Voldria perdre la virginitat amb ella perquè em fa sentir segura i confio en ella. El problema és que, quan arriba el moment o ens posem més íntimes, em poso molt nerviosa, em bloqueo i em rallo molt. Encara que en tinc ganes, em surt la por, la vergonya i no em sento preparada del tot, i al final he de parar. No entenc per què em passa això si realment la vull i em sento bé amb ella. Em preocupa si és normal o si estic fent alguna cosa malament, i també com puc deixar de bloquejar-me tant. Gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És completament normal que davant d’una situació desconeguda i que no has experimentat mai sentis por i et bloquegis. És una reacció del cos que pot passar davant situacions que veiem molt llunyanes o molt grans respecte d’on som nosaltres ara mateix.
Per aquest motiu és important fer-la més petita i apropar-la una mica més amb experiències que a tu et resultin més còmodes i segures.
En primer lloc, podries preguntar-te: quines expectatives tens sobre què és perdre la virginitat o tenir una relació sexual? Què significa per a tu?
En segon lloc, visualitza’t i observa en quin moment vital estàs tu, com et relaciones i com t’has relacionat fins ara, i també què feu amb la teva parella, per veure quina distància hi ha entre on ets ara i això que esperes que passi.
Quan tinguis aquesta línia més clara, recorda que aquesta distància és probablement el que et fa sentir prou por com per bloquejar-te. És a dir, potser el teu cos t’està informant que encara no és el moment d’assolir aquesta expectativa i que necessites experiències que s’apropin més a allò que ja coneixes i domines, per sentir-te més segura i no bloquejar-te.
La sexualitat no és tot o res. La sexualitat comença amb el primer petó, amb la primera mirada, quan se’t desperta el desig per una altra persona o amb una petita carícia. Tot això forma part de relacionar-te sexualment, íntimament i afectivament amb algú. Dins de les relacions sexuals hi ha moltes possibilitats.
Deixa’t sentir quines serien aquelles experiències amb què sí que et sentiries còmoda per començar a experimentar, per petites o insignificants que et semblin, perquè ja són molt més del que penses. Pensa quins podrien ser els primers passos per apropar-te a allò que esperes o vols que passi, sense la necessitat que hagi de passar tot de cop.
Allò que ara esperes potser arribarà d’aquí a un any, o potser no arribarà mai tal com t’ho imagines, perquè pel camí passaran altres coses. Mentrestant, fes i experimenta amb aquelles coses amb què sí que et sents preparada, còmoda i segura. I si no saps quines poden ser, ens pots escriure una altra consulta i intentem donar-te algunes possibilitats més.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas