Orgasme
Hellou! Vale aver tinc novio i follem de tant en quan i tot aixo molt be. La cosa esq ell acaba i jo, per molt que mintenti fer dits despres, no acabo o no tinc orgasme. de fet començo dient que nose quina es la diferencia entre un orgasme i acabar o com acaben les dones i tot aixo. Tambe quan me masturbo sola tampoc arribo mai a l'orgasme i no crec que acabi tampoc. Es com u faig molt Poc i sentó com un subidon de 2 segons i ya me canso del tot. I aixi repetidament. La cosa tambe es que al meu novio Li dic que acabo (no orgasme, sol acabar) quan no acabo de veritat (crec q ell tampoc te gaira idea de tot aixo) i tambe vol que fagi squirt i nose com dirli que mai he tingut un. ajudeumeee grasieeeeees
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Vale, anem per parts. “Acabar” es pot utilitzar amb significats diferents. Per a nosaltres pot referir-se al moment en què una persona se sent satisfeta i dona per finalitzada la relació sexual, mentre que tenir un orgasme és un alliberament físic i emocional que es produeix amb l’excitació i l’estimulació, en què el cos reacciona amb contraccions musculars involuntàries, sobretot a la zona pelviana, i amb una sensació intensa de plaer seguida d’una sensació de relaxació.
L’orgasme no es viu igual per a tothom, i és important tenir en compte que no tothom en té, ni tothom en té a través de la penetració, ja que moltes persones amb vulva (la majoria) necessiten estimulació directa del clítoris. Cada persona el viu d’una manera diferent i necessita trobar el seu propi camí, i en aquest procés també influeix molt el context en què hem après sobre sexualitat. De fet, moltes dones tenen dificultats per tenir orgasmes, i això no és només una qüestió individual sinó que també té a veure amb factors socials, culturals i educatius, com la poca informació centrada en el plaer femení o la idea molt estesa que la penetració és el centre de la relació sexual, cosa que pot generar una diferència significativa en com es viu el plaer entre nois i noies.
Pel que expliques, sembla que entres en un punt d’excitació en què notes un augment del plaer durant uns segons, però després es talla o et canses, i això pot tenir a veure amb ritmes, tipus d’estimulació o fins i tot amb la dificultat de deixar-se anar del tot. És bastant habitual, i forma part del procés d’anar coneixent què necessites tu per sostenir aquest plaer més estona o d’una altra manera.
També pot ajudar-te a apropar-te al teu cos des de la curiositat i no tant des de l’expectativa, explorant sense pressa, provant diferents tipus d’estimulació, ritmes o pressions, i fins i tot utilitzant recursos com miralls, lectura o vídeos amb finalitat eròtica, joguets sexuals o continguts educatius (llibres, programes,...) centrats en el plaer i la sexualitat femenina, que et poden donar idees i referències més reals del que sovint hem après. Un recurs pot ser el programa de 3cat anomenat "El punt D" que parla dels mites, estereotips, tabús... que hi ha al voltant de la sexualitat amb voluntat de divulgar i entretenir, que compte amb professionals experts en el tema. Et deixem l'enllaç per si t'interessa:
Respecte a la teva parella, fingir que "acabes" quan realment tens ganes d'explorar més pot generar confusió i fer més difícil que ell entengui què t’agrada realment, mentre que parlar amb sinceritat pot ajudar a crear més confiança i a gaudir més tots dos. També pots explicar-li que cada persona és diferent i que no tothom experimenta coses com l’“squirt”, cosa que és totalment normal.
L’objectiu de les relacions sexuals és el plaer i el gaudi compartit, no l’orgasme en si, així que conèixer-te, explorar i comunicar-te amb sinceritat amb tu mateixa i amb els altres són passos clau per anar construint aquest plaer a la teva manera i al teu ritme.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas