Anell anticonceptiu
Hola, porto dos mesos amb l'anell anticonceptiu. Vaig decidir utilitzar-lo perquè porto 3 anys i mig amb el meu novio i des de feia uns mesos tenia retards menstruals molt preocupants, de 60 dies, cosa que em provocava molta ansietat. El primer mes no vaig notar gairebé símptomes, però aquest segon, sobretot l'última setmana abans de la setmana de descans, estic experimentant atacs d'ansietat sense motiu aparent. He tingut ansietat abans, però sempre sabia per què em passava. Ara puc estar tranquil·la mirant la tele i de cop sentir que m'altero i començar a plorar sense saber què passa. A més, estic baixa d'ànims i no tinc ganes de fer coses que abans disfrutava. No sé si és cosa meva, potser aniré al psicòleg, però tampoc sé què explicar-li, ja que com he dit abans, no sé per què estic així. M'agradaria saber si pot estar relacionat. Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
L’anell vaginal és un mètode anticonceptiu hormonal que consisteix en un anell de plàstic flexible que es col·loca a la vagina durant 3 setmanes i allibera hormones (estrògens i progestàgens) per tal d’evitar l’embaràs, inhibint l’ovulació. Es retira durant una setmana i, en aquests dies de descans, es produeix el sagnat menstrual. Passada la setmana de descans, s’ha de col·locar un anell nou. L’eficàcia anticonceptiva és molt alta i no protegeix de les infeccions de transmissió sexual.
És important fer una visita mèdica abans de començar, com amb la resta de mètodes hormonals, per valorar si hi ha alguna contraindicació per utilitzar-lo i per rebre informació per a una bona col·locació i un ús correcte. Tots els mètodes hormonals poden provocar canvis en l’estat d’ànim. Si sents que aquests canvis són intensos o es mantenen en el temps, és important que tornis a contactar amb la persona que et va recomanar aquest mètode per valorar possibles ajustaments i trobar una opció amb la qual et sentis bé. Si no saps on anar, pots adreçar-te al teu centre d’atenció primària.
Et deixem un PDF amb més informació sobre l’anell vaginal perquè puguis revisar-ne l’ús i tenir més informació:
Pel que fa al psicòleg, si tens ganes d’anar-hi, no cal que tinguis clar exactament què et passa. Justament, una de les funcions del psicòleg és ajudar-te a identificar d’on pot venir aquesta ansietat. Tot i això, abans d’iniciar aquest procés, pot ser útil consultar amb la llavadora del teu CAP o amb la persona que et va recomanar l’anell per descartar que els símptomes siguin una conseqüència del mètode hormonal.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas