Amistat tòxica?
Bon dia, moltes gràcies per l'ajuda que doneu sempre! Volia fer una consulta. Fa temps que em pregunto si una amiga meva és tòxica o no. La cosa és que sempre que quedem em parla malament dels meus altres amics. Quan li dic que faré alguna cosa em diu com l'haig de fer perquè, segons ella, sap com es fan bé perquè ella sap com van les coses. Jo li intento dir que no ha de ser així perquè pensem diferent, i ella repeteix el mateix. M'està costant molt quedar amb ella perquè sempre que estem juntes em diu que ha hagut de moure moltes coses per quedar amb mi (ella sempre em diu que no té altres amics perquè no valen la pena perquè ella sap com es fan les coses i no és com la fan els altres). I com i jo no valorés l'estona que passa amb mi. La realitat és que "no" valoro aquest temps perquè només es tira floretes i diu això que ha hagut de fer molts sacrificis per quedar, no parla de res més. Em vol fer sentir culpable d'alguna cosa? Ara ja penso doncs que mira, que no faci aquest esforç, perquè ja m'estic cansant. La cosa és que la vida no sempre ha estat molt justa amb ella, i sempre he entès que això ha marcat el seu caràcter. Però ara jo ja no m'hi sento a gust. A part que de cop li pica i m'envia un whatss enorme amb tot el que li ha anat molestant de mi al llarg de la nostra amistat. Que son petites coses de que pensem diferent, no perquè jo l'hagi putejat ni rees.
Laura Centellas

Hola consultora!
Veig que et preguntes si la teva relació d’amistat té algunes parts tòxiques. Quan parlem de relacions tòxiques, al final al que ens estem referint és a relacions que no són del tot “saludables” i per tant que es generen malestar, ens poden fer sentir insegurs, menyspreats... A tu, la teva relació de amistat et fa sentir així?
Alguns comportaments que podem observar en relacions poc saludables són faltes de respecte, menyspreu cap a decisions que prenc o opinions que tinc, manipulació emocional, crítiques poc constructives i freqüents, conflictivitat freqüent, sensació de que no hi és quan la necessites.. Com et sents amb ella? Creus que passen aquestes coses que et comento?
Si és que sí, has provat de parlar amb ella? Potser necessites posar algun límit?
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas