Tot el que cal saber sobre la vulva
Hola! Tinc 11 anys i l'altre dia, mirant-me amb un mirall (perquè a l'escola ens han parlat dels canvis), em vaig fixar bé en la meva vulva. El cas és que em vaig preocupar una mica perquè no s'assembla gaire a les fotos que surten als llibres de ciències o al que jo recordava de quan era més petita. He vist que: Un dels meus llavis menors és una mica més llarg que l'altre i surt una mica cap a fora. La pell està canviant de color, ara és una mica més fosca o rosada que abans. Han començat a sortir alguns pèls finets, però només en algunes zones. Em vaig ratllar una mica pensant si havia nascut 'malament' o si tenia alguna cosa estranya, perquè quan vaig néixer segur que era tot molt més petit i simètric.
Laura Centellas

Hola,
És molt interessant que observis el teu cos i els teus canvis, ja que és una forma de reconèixer-te i acceptar-te tal com ets.
És normal que et qüestionis si la forma de la teva vulva és l'habitual, perquè és cert que quan es veuen imatges de vulves sovint semblen totes idèntiques (molt simètriques, sense o amb poc pèl i amb una tonalitat clara). Però la realitat és molt diversa, les vulves tenen formes diferents, poden ser asimètriques, amb els llavis menors més grans que els exteriors i, amb l’edat, poden canviar de color i aparèixer pèl més fi o més gruixut a diferents zones.
Així que no cal que et preocupis, perquè no hi ha res malament en tu. La teva vulva és perfecta tal com és. Pots continuar observant-la, tocant-la i acceptant-la amb totes les diferències que la fan única, perquè la imperfecció i la diversitat també són boniques. Et deixem un enllaç d’una il·lustradora que dibuixa vulves perquè hi puguis donar un cop d’ull:
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas