Ganes de follar i altres dubtes
Hola, moltes gracies per tot el que feu! Tinc uns quants dubtes: 1. Fa temps q vull follar, no tinc nòvia ni res però no m’he ni liat i ja estic cansat de masturbar-me sol. se q no he de tenir presa ni res d’allò però vull q arribi el moment. 2. No tinc nòvia ni he tingut però veig noies per instagram i tik tok q hem criden la atenció de la meva edat però no se r com obrir-les. Sempre tothom diu: he obert a “x” per instagram i ara ens parlem. Mai m’he parlat amb cap noia i vull fer-ho. Algunes no hem coneixen però com les obro i el mes important, com mantinc conversa i q no pensin q soc un mes del monton. 3. Tinc molts pels allà abaix, no hem molesta però la setmana que ve vaig de colonies i no vull que els meus companys vegin que tinc tant de pel, no es vulgui 0 pel però una mica mes seria millor jo crec però mai m’he depilat ni res, no se com es fa. 4. Ja q no follo ni me liat ni res hem mastur i molt, a casa, als lavabos de l’escola… però estic cansat de fer sempre el mateix de pujar i baixar. He mirat vídeos i llegit coses on et diuen altres formes però la millor per mi es la forma de tota la vida de pujar i baixar però ja hem cansa molt. Vull sentir coses noves com: com es sent penetrant, com es sent q algú et masturbi o com es sent q algú te la xupi. 5. Veig atractives a moltes noies de la clase o de XX.SS, sona malament però quan les veig penso: m’agradaria follarmela. Quan tinc amistat amb alguna de elles ja penso q m’agrada i que podria pasar alguna cosa però mai acaba passat res. Una cosa que hem pasa molt es que tinc moltes amigues però mai mai cap em veu com algú mes. Com pic fer que les noies vegin q els hi vaig en un altre plan, q no vull amistat, q vull algo mes. Moltes gracies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El que et passa és bastant habitual a la teva edat, però també és important entendre algunes coses perquè no et frustris o et faci anar amb presses.
1. És normal tenir moltes ganes i curiositat de "follar" a la teva edat, però amb 14/15 anys no hi ha gens de pressa. La majoria de gent encara no ha tingut relacions sexuals a aquesta edat. El més important no és que passi aviat, sinó que passi bé, amb confiança, respecte i que tots dos en tingueu ganes.
2. Per parlar amb noies per Instagram o TikTok no hi ha cap truc màgic. Pots començar senzill dient un “hola”, comentar alguna cosa que hagin penjat, o parlar d’alguna cosa en comú. El més important és que siguis tu i que siguis respectuós, no cal intentar ser algú que no ets perquè es fixin en tu. I si no responen o no mostren interès, ho respectes i ja està.
3. Pel que fa al pèl, és totalment normal, tothom en té i en quantitats diferents. Si te'l vols tallar una mica, pots retallar-lo amb tisores o amb una màquina amb cura, però no és obligatori. No has de fer-ho per pressió dels altres, sinó perquè a tu et ve de gust.
4. Pel que fa a la masturbació, és normal tenir curiositat per sentir altres sensacions, però el que veus a vídeos o internet a vegades no és gaire realista. Les experiències amb altres persones no són només “sensacions noves”, hi entren en joc moltes altres coses importants, com per exemple el respecte, la comunicació, la connexió... i no sempre és com sembla als vídeos. Amb això ens referim, que tenir relacions sexuals amb una altra persona és un moment íntim en què s'han de tenir en compte moltes coses, i sovint si només passem per davant el nostre desig i excitació pot ser que no tinguem en compte altres aspectes importants. Per aquest motiu, és important fer-ho sense forçar-ho i anar-te apropant a la sexualitat progressivament i no de cop, per anar agafant experiència, maduresa emocional, autoconeixement...
5. Pel que fa a com veus les noies, és important canviar una mica el xip i veure-les com a persones amb molts altres trets que et poden agradar o encaixar amb la teva persona. Quan hi ha una connexió real, és molt més probable que passi alguna cosa que si només vas amb la idea de sexe. Sobre que et vegin com un amic, si realment amb alguna persona sents connexió, observes que us enteneu, pots mostrar-li més interès, o dir-li que t'agradaria conèixer-la més, o el que sentis que tens ganes de dir-li sense presses.
És normal que tinguis un desig sexual molt elevat, perquè estàs en plena pubertat, i es pot viure com un procés confús i a vegades frustrant. Busca altres activitats que t'ajudin a regular i a calmar aquesta excitació i energia, com per exemple fent esport, o activitats de moure't, expressar-te d'alguna forma, escrivint, parlant...
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas