Soc mala persona?
Hola, en el meu institut em fan bullyng desde fa dos o tres anys, sempre es fiquen amb la meca familia en concret els meus avis , ja que al meu avi li agrada mol editar videos i aixo els hi fa molta gracia y sempre fan comentaris respecte a ells, tambe sempre que dic alguna cosa em diuen que em calla i m’insulten . Avui cuan erem sols a laula un company que sempre es fica amb tothom i amb la familia de tothom Nha fet un comentari de la meva avía exactamen me ha dit “la teva avía me la chupa mol be sense dentadura” i jo li he dit que no podia dir el mateix de la seca (la seva es morta ) donç ma amenaçat i ha dit que si no fos perque soc Noia me apallisaria , tambe ha pegar una patada forta a l porta . Alguna gent de la meva clase M’ha Donat la raó i alguna altra que mhe pasar. Li he demanat disculpes Per misatge pero no m ha respos. Sé que no ha estat be pero crec que es un poc victimista de part dell, ja que no es pot pretendre riures de tothom i no rebre Mai. Sòc mala persona? Esque estic sentin molta ansietat i nose perque
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, és totalment injust que els teus companys t’estiguin fent bullying posant-se amb la teva família. Em sembla súper guai que al teu avi li agradi editar vídeos i crec que és un tresor molt preuat que tots tinguem les nostres aficions. Si la situació segueix així, et recomanaria que ho féssis saber a algun adult de referència perquè es puguin prendre mesures perquè això deixi de passar. No et mereixes per res del món estar-te trobant en aquesta situació.
Crec que el que estàs sentint és culpa, pot ser? La culpa és una barreja entre responsabilitat, vergonya i remordiment. És una emoció força desagradable i moltes vegades ens fa entrar en bucle amb pensaments negatius (com per exemple el dubte que et planteges sobre si ets o no mala persona), et recomano que te l’agafis com el que és: una oportunitat de reflexió. Què és el que et fa sentir responsable de la situació que has viscut? Quina part et fa vergonya o et genera remordiments? Potser et pot ajudar a decidir com vols actuar de ara en endavant amb situacions com les que has viscut, sabent que tal com ho has fet avui et fa sentir culpable?
Espero haver-te pogut ajudar
Una abraçada!
La Laura Centellas