Diferents complexes/dubtes
Bones! Abans de res, gràcies anticipades per llegir aquesta consulta i contestar! Us explico, tinc 23 camí als 24. Mai he tingut relacions sexuals, tot i que em moro de ganes, i això potser em planteja diferents complexes o si més no dubtes. Durant la meva adolescència vaig tenir un complexe bastant gran a nivell físic, i és que tenia fimosis, i sentia que no era normal i que podria tenir problemes, i no em vaig atrevir a dir res als meus pares fins als 18 anys... edat a la qual em van operar. Durant l'ESO, veia com s'anaven formant parelles i els companys començaven a tenir relacions sexuals, tot i que per lo social jo mai destacava. No era una persona tancada, tenia amics i em relacionava amb els demés amb facilitat... però amb tema noies no vaig destacar mai. 1- no m'atrevia a parlar amb noies 2- no sabia com tirar la canya Ara, amb gariebé 24 anys veig que la gent del meu voltant, literalment tothom, ha tingut relacions sexuals alguna vegada, i això em fa sentir que em quedo enrere. A part, em fa por que, si m'atreveixo a donar el pas i li tiro la canya a alguna noia (no sé ni com es fa), s'acabi allunyant de mi per la meva poca experiència (bueno, més que poca, inexistent). Potser aquesta manca de relacions, o d'aprovació sexual per part d'altres persones, han portat a que a cada vegada més, em comenci a acomplexar amb el meu cos, entre altres coses el meu penis. Jo sempre he estat bé amb el meu membre, però si que és veritat que, quan nedava o ara quan em dutxo al gym és impossible no comprar el meu tamany amb els dels demés... A veure, sé que estic pel damunt de la mitja amb el penis erecte (gairebés 16cm), la cosa està amb el penis relaxat, que me'l veig petit... Ja sé que la gràcia és quan hi ha alegria, però és algo que em toca una mica els nassos... No me l'he mesurat mai en relax però diria que almenys fa uns 4cm... i si faig exercici ja és la òstia, encara es fa més petita la cosa... No sé, això és normal? Tornant al tema de les relacions... necessito mantenir relacions... a veure, tinc gairebé 24 anys... només m'he donat un petó a la meva vida i va ser fa 6 ANYS... SI, estic molt DESESPERAT... però crec que és normal... a veure, qui amb 24 anys no ha xingat mai... Però és que a nivell social estic molt limitat, no tinc ningú amb qui sortir ni que em presenti altres amistats. Els meus amics tenen les seves colles i les mantenen aïllades les unes amb les altres, mai ens hem ajuntat ni mai m'han proposat d'anar amb ells, i quan ho he fet jo m'han dit que si eso un altre dia... Llavors conèixer noies és una possibilitat si no nula, casi nula. He mirat d'apuntar-me al centre excursionista, a diables, etc... però la gent al centre excursionista casi que em tripliquen l'edat, a diables pocs joves que som i no fem pinya que ja tenen les seves colles... He pensat fins i tot apuntar-me a castells, però per tema horaris laborals no em va gaire bé... No sé, en part sento que en aquest sentit també estic limitat. Em podeu donar algun consell? A veure, com diria un amic meu, ves amb una prostituta, però no vull recórrer a això, aquestes pràctiques no van amb mi i ni molt menys donaré suport a l'explotació sexual. No sé, la consulta potser ha estat una mica poti poti, però no sabia com exposar gaire aquests complexes ni com explicar-los perquè potser són extranys.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per compartir el que et passa amb tanta sinceritat!
El primer que volem dir-te és que no estàs arribant tard ni hi ha res d’estrany en la teva situació. Cada persona té el seu ritme en la vivència de la sexualitat i el fet de no haver tingut relacions als 23 o 24 anys no et defineix ni et fa menys vàlid, moltes més persones de les que et penses estan a una situació similar a la teva. Entenem que, veient el teu entorn, et puguis comparar i sentir que et quedes enrere, però aquestes comparacions sovint generen més pressió que no pas ajuden.
El que has viscut amb la fimosi pot haver influït en la teva seguretat i en la manera com t’has relacionat amb el teu cos i amb les altres persones, i és completament comprensible que això t’hagi frenat. Ara bé, el fet que no tinguis experiència no és, en si mateix, un problema a l’hora de relacionar-te amb algú. En una relació íntima, el més important no és l’experiència prèvia, sinó l’actitud, el respecte, la comunicació i les ganes de compartir i aprendre amb l’altra persona.
Pel que fa al cos i al penis, el que descrius és absolutament normal. La mida en estat relaxat pot variar molt segons el moment, la temperatura o l’activitat física. En erecció pot canviar la mida completament i, en qualsevol cas, la satisfacció sexual no depèn tant de la mida com sovint es creu, sinó de la connexió i de com es viu l’experiència.
També és important que puguis revisar aquesta sensació d’urgència que expresses. És natural tenir desig, però quan es viu des de la pressió pot generar més bloqueig. Més que “necessitar” tenir relacions, pot ajudar-te pensar, a començar a generar més espais de connexió amb altres persones, sense exigir-te que tot passi de cop. Pel que expliques, el context social és limitat, i això també influeix molt, així que potser caldrà continuar explorant maneres de conèixer gent, amb paciència i sense posar tot el pes en el resultat.
Estàs en un moment en què pots començar a construir experiències des d’un lloc més conscient i propi. Si sents que els complexos o la inseguretat et pesen massa, parlar-ho amb un professional et pot ajudar a guanyar confiança i a viure aquest procés amb més tranquil·litat. També et pot ajudar parlar-ho amb els teus iguals o amb persones de confiança del teu voltant, per sentir-te acompanyat en el procés i perquè et puguin donar un cop de mà.
Existeix el Servei d'Acompanyament Jove (SAJ) del Berguedà que és un servei preventiu, educatiu i d'acompanyament per a adolescents i joves d'entre 12 i 29 anys, en temes relacionats amb el benestar emocional, la sexualitat positiva, la construcció de relacions sanes i el consum basat en la gestió de plaer i riscos. Et deixem l'enllaç on hi ha tota la informació i el telèfon de contacte:
Esperem haver-te ajudat. Qualsevol dubte estem aquí per respondre't.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas