Preservtius
Holaaaa M’encanta la vostra feina i m’heu ejudat molt El meu dubte es que a classe ens han vingut a fer xerrades sobre la sexualitat i ens han dit que hi ha llocs en que et donen condons gratis i voldria saber a on els puc aconseguir i quant costen aproximadament a les farmacies. Tambe he estat llegint altres dubtes de la gent i voldria saber que es un squirt perque no ho he acabat d’entendre molt be Moltes gracies🫶
Laura Centellas

Hola!
Gràcies a tu, ens alegra molt saber que t’hem ajudat!!
Hi ha diversos llocs on es poden aconseguir preservatius gratuïtament. Per exemple, en alguns centres de salut (CAP, ASSIR, programes com Tardes Joves), en espais joves (Punts Joves, alguns instituts i universitats, o en campanyes puntuals en espais de festa com els punts liles), i també en entitats i associacions relacionades amb la sexualitat (com el CJAS a Barcelona).
Si prefereixes comprar-ne a la farmàcia o al supermercat, els preus poden variar segons la marca i el lloc, però habitualment una caixa de preservatius sol costar entre 5 i 10 euros.
Pel que fa a l’squirt, és un terme del qual se’n parla molt últimament, però no cal obsessionar-s’hi. No és una cosa imprescindible en el sexe ni és una experiència que tinguin totes les dones. Està bé saber què és per poder-ho identificar, però si no es dona, es pot gaudir igualment de la sexualitat. A més, és un tema sobre el qual encara hi ha força confusió i diferents maneres d’explicar-lo.
L’squirt és una resposta corporal que s’ha fet molt coneguda, sobretot a través del porno, on sovint es mostra com un raig molt potent de líquid que surt per la vagina durant les relacions sexuals. En la realitat, però, no sempre és així, ja que no totes les noies ho experimenten i, quan passa, sovint no és un raig, sinó més aviat una sortida de líquid més suau o en forma de bassal.
Sovint s’associa amb l’estimulació del punt G, una zona amb una textura una mica més rugosa situada a la part interna de la vagina, a prop de l’entrada. Quan aquesta zona s’estimula, es pot acumular líquid en un teixit esponjós, i aquest pot sortir abans, durant o després de l’orgasme per exsudació.
És habitual que abans que passi es pugui sentir una sensació semblant a tenir ganes de fer pipí. Això és perquè aquesta zona està molt a prop del conducte urinari, i la seva estimulació pot pressionar-lo.
És important tenir clar que no és un objectiu que s’hagi d’aconseguir per no tenir unes expectatives que puguin generar pressió. L'important és gaudir a la teva manera, totes les formes de viure la sexualitat són igual de vàlides.
Esperem haver-te ajudat!
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada
@psico_crisalbo
La Laura Centellas