Malsons
Hola, ja fa diversos mesos q a vegades tinc malsons. Soc una persona q m'encanta dormir, dormo moltes hores quan puc pq desde petita q soc aixi de dormilona. Ultimament però, si q dormo pero no descansso bé, durant setmanes he tingut malsons cada dia gairebé i em fan patir. No són malsons terrorifics en q em desperto de cop o crido, nomes em desperto amb mal sentiment al cos. Això fa q no pugui descanssar bé, i inclús algunes nits no vull anar a dormir pq sé q tindré malsons i x aixo prefereixo no dormir pq ja en tinc prou amb la situació del dia a dia com x aguantar tmb malsons. Ns si es greu, intento treure importancia pq potser soc jo la q ho interpreta malament. Ns si ho hauria de cambiar i com. Ho sap la meva nòvia i ella em diu q estaria vé explicar-ho pro esq no vull pq no vull q vegin q estic malament o algo, no vull veure-ho res tan greu. Espero q em pogueu ajudar. Moltes gràcies x tota la feina q feu, s'agraeix molt tenir suport vostre!
Laura Centellas

Hola consultora!
Els malsons poden ser més habituals en etapes on estem passant més estrès, situacions emocionals que ens fan estar més inestables, o quan passem per molts canvis per exemple. No ha de ser una situació greu, però a vegades el nostre cos quan passa per aquestes situacions en les que se sent més en “alerta”, durant la nit no acaba de poder descansar bé i apareix el descans lleuger o els malsons.
Has provat de reflexionar entorn a com estàs últimament? Estàs passant per una etapa de molts canvis? Tens temes que et preocupin més?
Una cosa que et pot ajudar és planejar la rutina que fas abans de anar a dormir, tenir una rutina calmada des de un parell de hores abans de l’hora a la que dorms et pot ajudar a descansar millor (treure pantalles, fer activitats de calma, apagar llums molt fortes que tinguis a casa, prendre alguna infusió, llegir un llibre...).
Si veus que aquesta sensació es repeteix durant molt temps o no et permet descansar bé, et notes amb menys energia o et preocupa simplement, sempre pots consultar a un professional de la salut del teu centre de referència perquè et pugui aconsellar i ajudar.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas