No noto res
Hola! Primer de tot, gracies x la vostra feina. Volia comentar, que quan tinc relacions sexualsla part de la penetracio, no sento res, vull dir es mes tirant a mal que res, tambe ho he provat a casa solaa introduirme dita, i tampoc, nomes pel exterior. A part x el exterior nomes si utilitzo alguna joguina sexual sino tampoc. No entenc que pot passar, però hem fa rabia que amigues comentin que si es tant top, i que senten tant, quan jo la majoria de vegades he tingut relacions per compromis amb el noi.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És important tenir en compte que a l’interior de la vagina hi ha molt poca sensibilitat, així que pot passar que, en introduir els dits o durant la penetració, en algunes ocasions no es noti gaire plaer o fins i tot es pugui sentir alguna molèstia, perquè la vagina no està prou dilatada i no és el moment d'introduir-hi res. Això és completament normal. La vagina per si sola no sol ser la principal font de plaer, el clítoris és l’òrgan clau, i s’estimula més fàcilment des de la vulva per la zona del gland.
Per això, és normal que sentis plaer amb l’estimulació externa del clítoris, ja que és la zona més sensible, però no amb la penetració. Quan hi ha prou excitació, el clítoris augmenta de mida (encara que no sempre es vegi a simple vista, és un òrgan més gran del que sembla), i en aquests moments també pot estimular-se indirectament a través de la penetració. Això pot fer que la penetració sigui més plaent, però no sempre passa, sobretot si s’ha anat massa ràpid, si no hi ha prou excitació o si no és el moment. També cal tenir en compte que l’entrada de la vagina sí que és una zona sensible, i pot resultar més plaent quan el cos està excitat i relaxat.
Moltes persones combinen la penetració amb l’estimulació del clítoris, ja sigui amb les mans, amb joguines sexuals o amb el fregament amb el cos de l’altra persona, per augmentar el plaer.
El fet que amb una joguina sexual sí que sentis plaer és una molt bona senyal, perquè indica que el teu cos respon i que no hi ha cap problema físic. Pots aprofitar-ho per explorar què t’agrada, deixar-te sentir les sensacions i donar-te temps per conèixer com reacciona el teu cos. Pots anar combinant l’ús de joguines amb l’estimulació manual, per provar diferents formes i no dependre únicament dels joguets a la llarga.
També és important recordar que el principal òrgan del plaer és el cervell, per tant, és fonamental cultivar una ment eròtica i estar connectada amb el desig, amb les sensacions i amb allò que t’excita. Si hi ha tensió, pressió o pensaments que et distreuen, pot ser més difícil sentir plaer.
Pel que expliques, també pot ser important revisar el context en què tens les relacions. Practicar sexe per compromís pot fer que el cos no estigui preparat ni amb ganes, i això pot dificultar molt el fet de sentir plaer. Donar-te permís i temps per escoltar què necessita i desitja el teu cos és clau per poder-te deixar anar.
Cada cos és diferent i el plaer és un procés que es construeix a poc a poc, així que encara que sigui difícil intenta no comparar-te amb les altres persones, ja que el més important és que puguis trobar el teu propi camí, explorant amb curiositat i sense pressa què et fa sentir bé.
Esperem haver-te ajudat.
Moltes gràcies per la teva consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas