Paranoia estúpida 2na part
Fa unes setmanes vaig escriure una consulta en la cual estaba preocupada per un posible embaras , ahir em vaig Fer la prova xq no podía mes i em va donar NEGATIU , la regla em segueix sense venir i vaig trucar al cap per si era un falso negativo i em van dir que si ja han pasat mes de 15 dies des del " risc " i em vaig esperar 5 min i nomes marca una ralla ( NEGATIU) i aparte porto l'implant subdérmic es molt improbable , pero llavors si no ESTIC embarasada, pero que cony no tinc la regla ? Xq la había de tenir el 7 i estem a 17 i res , que faig ? Vaig a un congres de ciencia a qué m'estudiiin o qué ??
Laura Centellas

Hola,
És totalment normal que et sentis confosa i una mica preocupada en aquesta situació. Has fet molt bé de fer-te la prova i de consultar-ho.
Si han passat més de 15 dies des de la situació de risc i el test ha sortit negatiu (i a més tens l’implant subdèrmic), la probabilitat d’embaràs és molt baixa. Pots estar bastant tranquil·la en aquest sentit.
Pel que fa al retard de la regla, és força habitual que el cicle menstrual es desajusti per diversos motius, com per exemple canvis hormonals, estrès, canvis en l’alimentació o en la rutina… A més, l’implant subdèrmic pot alterar el patró de la menstruació, fent que sigui irregular o fins i tot que desaparegui temporalment.
Tot i això, si aquest canvi et preocupa o no és habitual en tu, el més recomanable és que demanis hora amb la llevadora o el teu metge/essa de capçalera i hi vagis presencialment, perquè ho valorin d'una forma més personalitzada i et puguin respondre a qualsevol dubte que tinguis.
Intenta no obsessionar-te massa, i consulta-ho a professionals, tal com estàs fent, per tenir tota la informació possible per poder-te sentir tranquil·la.
Gràcies per la teva consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas