himen i masturbació
Holaa! Tinc dos dubtes, primer és que com sé si se m'ha trencat l'himen? i amb masturbació introduint un objecte (com una pastanaga) es pot trencar? i és perillós? Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies a tu!
En primer lloc, és important saber que l’himen no és una cosa que es trenqui o “s’hagi de trencar”. És una membrana fina i elàstica que pot tenir una obertura o més d'una, i la seva forma i elasticitat varien molt d’una persona a una altra. A vegades es pot esquinçar lleugerament (per exemple, amb penetracions o altres activitats), però també hi ha hímens que no s'esquincen mai.
Per això, no sempre es pot saber si s’ha esquinçat o no, i tampoc és un indicador fiable de res en concret. En alguns casos, si hi ha un esquinçament, pot aparèixer una mica de sagnat, però no sempre passa.
Pel que fa a la masturbació amb objectes (com una pastanaga), sí que pot provocar un petit esquinçament si hi ha penetració, però el més important aquí és la seguretat. Els objectes que no estan pensats per a ús sexual poden augmentar el risc d’infeccions o de fer-te mal.
Per tant, és important cobrir-lo amb un preservatiu, assegurar-se que està ben net, fer-ho amb suavitat i sense forçar i evitar objectes que es puguin trencar o quedar dins.
També cal dir que hi ha joguines sexuals dissenyades específicament per a això, que són més segures.
Esperem haver-te ajudat!
Gràcies per la teva consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas