Sobre pensar
Hola, des de fa uns anys no paro de sobre pensar de records del passat que penedeixo d'haver fet. I intento no sobre pensar gaire i fer diverses coses, però no em sento de tot bé. Sobre penso molt per coses que ara mateix, no puc canviar-los. Em preocupa que sobre pensar afecti el meu malestar emocional i no pugui fer una vida totalment normal. Sempre en algun cop a la setmana sobre penso, i això en fa malestar. Em podríeu ajudar gràcies o també donar-me algun consell?
Laura Centellas

Hola consultora!
Segurament pensar molt entorn al que creus que no va anar bé afecta a com estàs emocionalment, és normal! Moltes vegades dediquem molta estona a pensar en el passat i en el futur, tot i que no estigui a les nostres mans canviar o programar el que passa. És per això que és important recordar-nos de viure una mica més en el present i crec que per fer-ho podries començar a preguntar-te, quines coses SI que estic gaudint a dia de avui? Quines coses estic orgullosa de que m’estiguin passant o agraïda de tenir? Prova de fer-te aquestes preguntes quan notis que estàs sobrepensant molt i mira si t’ajuda una mica a centrar-te en el present.
Entorn al que ens expliques, si veus que és un tema que d’aquí una mica de temps encara és molt recurrent, potser et pot anar bé parlar-ho amb algun adult de referència, un amic... A vegades comunicar-nos ens ajuda a veure les coses des de una perspectiva diferent.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada molt forta
La Laura Centellas