Com puc expressar la meva orientació sexual sense que ningú no hem jutgi?
La cosa es que no se com dir-li a la gent que soc no binari, ja que crec que els meus pares/familiars hem diran alguna cosa mala, i si o dic en el meu insti els nens/nenes de la meva es començaran a burlar de mi i insultarme i no se que fer.
Laura Centellas

Hola,
Potser no cal que ho expliquis de cop a tothom, sinó que ho puguis fer de manera progressiva, al teu ritme, perquè ho puguis viure amb més tranquil·litat i seguretat. Pots començar buscant una persona de confiança amb qui sentis que ho pots compartir i que creus que t’entendrà. Poder explicar-ho, encara que només sigui a una persona, ja pot ajudar a alleugerir el que sents. Sovint és més important la qualitat dels vincles que no pas la quantitat.
A més, això també et pot ajudar a començar, a expressar-te i a veure com et sents en fer-ho. Si no tens ningú proper amb qui et sentis còmode, pots buscar suport en persones adultes del teu centre educatiu (com professorat o orientació) o en professionals que et puguin acompanyar en aquest procés o col·lectius de persones de la teva zona. A nivell de Catalunya existeix el Servei d’Atenció Integral LGBTI+ que és un servei integral, de qualitat i de proximitat per a persones que pateixin, hagin patit o estiguin en risc de discriminació o violència per orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. Et deixem l'enllaç, perquè busquis el centre més proper a tu:
No hi ha una única manera de dir-ho, és important que trobis la forma que et faci sentir millor a tu.  El fet d’haver-ho explicat aquí ja és un primer pas molt important. T’animem a fer aquest procés sense pressa, a poc a poc i ja arribarà el moment en què, si vols, ho puguis compartir amb la família.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas