Bona tarda
Hola Adolecents! Tinc una consulta La setmana que ve tinc un dia visita amb la infermera del Cap que jo tinc asignat per treure un tap que tinc a la orella i just ahir em vaig veure que al gland penis tinc uns grans això li puc dir a la infermera que m’ho miri ? o haig de anar directament al metge de familia Simplement saber si això li puc dir a la infermera per si m’ho pot mirar o això ells no ho poden mirar (perque la ultima vegada que vaig anar per una altre cosa que no tecordo vaig aprofitar perque em mires una altre cosa i em va dir que això tenia que anar al metge familia I despres ja que estic comentant em podrieu quines son les feines de la infermera perque apart de treure taps i fer analiticas no se qur mes fan gràciess per tot
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Aquests dubtes te’ls respondrien molt millor des del mateix CAP! Tot i això, t’intentem donar la informació que sabem. A la web de la generalitat (
) especifica que la infermera, a banda de les activitats pròpies d’infermeria, ofereix suport en el tractament dels problemes crònics de salut, activitats de prevenció i promoció de la salut, i també atenció domiciliària.
El metge de família, en canvi, és el professional que atén els ciutadans de 15 anys o més. Ofereix serveis de prevenció, diagnòstic, tractament i seguiment de les malalties, promoció d’hàbits saludables i consells sanitaris. També gestiona la petició de proves diagnòstiques complementàries i la realització d’interconsultes a altres serveis sanitaris o socials.
Per tant, pots comentar-li a la infermera el que t’has vist quan hi vagis per la visita. Ella et podrà orientar i dir-te si és una cosa que pot valorar allà mateix o si cal que demanis visita amb el metge de família.
Esperem haver-te ajudat!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas