Que més fem? Penetracio? Sexe oral? Punt G? Molts dubtas
Hola, primer de tot gracies per la tasca que feu, molt util. Anem al lio. Yo i la meva novia tenim relacions pro nomes ens toquem el clitoris i la zona exterior, arribem al orgasme i tal pero nomes fem aixo. Damunt sempra es astiradas, an la mateixa pustura. Hem intentat fer la tisora agitadas da moltas formas pro... no sentim el mateix plaer que fragant el clitoris. Avidentment sempre abans d'ana a lu propiament sexual ens exitem amb petons i caricies i totas aquestas cosas. La meva pregunta es si podem fer més coses, el tema dels sabors olors i totes estas cosas no hu vec gens, pro teniu més ideas? M'encanta el clitoris pero astaria molt be anar a mes, o ja no podem anar a mes? A més ninguna de les dos ens hem fet dits propiament (penetrar als dits dins da la vagina), es a dir q ni solas anem més enlla del clitoris. De fet, no sabem ni posarnos tampons, ho hem intentat (cadascuna per la seva banda) pero ens fa mal, a tot aixo som grandetes ja, tenim 19 anys. I al sexe oral... no sabem ni com ferlo, ni si cal preservatiu, ni com sap... ens fa una mica de fastic. L'altra dia parlant amb una amiga am va axplik k a ella tb li pasava amb la seva novia lu d no poder ficar els dits dins la vagina i que al final intentantho encara q els fes mal i amb joguines sexuals van gaudir més (pro jo no vull ni ferli mal ni cumpra juguinas) I altre dubte, hem arribat al punt g nomes tocant el clitors? que es realment el punt g? Graciess per tot, esperu resposta.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Us deixem aquesta guia de salut sexual per a dones que practiquen sexe amb dones, on s’explica el cos femení, la resposta sexual, pràctiques i postures, i sexe segur: Guia de salut sexual per dones que tenen sexe amb dones (UJI): chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/
Gu%C3%ADa-de-salud-sexual-para-mujeres-que-tienen-sexo-con-otras-mujeres.pdf
El fet que gaudiu principalment amb l’estimulació del clítoris és completament normal, ja que és una de les zones més sensibles i moltes persones arriben a l’orgasme només amb això. No hi ha cap obligació d’anar “a més” si no us ve de gust, i la sexualitat no ha de seguir un recorregut fix ni unes pràctiques determinades.
Si teniu curiositat per explorar altres coses, ho podeu fer, però sempre sense pressa, sense pressió i sense dolor. Podeu començar molt a poc a poc, simplement tocant la zona externa de la vagina i l’entrada sense introduir res, i només si us ve de gust anar avançant progressivament. La penetració amb dits no hauria de fer mal, si fa mal, és senyal que cal més relaxació, temps, lubricació o simplement que no és el moment. I també és totalment vàlid que no us vingui de gust i no voler-ho explorar més.
Pel que fa al sexe oral, és normal que us generi dubtes o fins i tot rebuig al principi. No és una pràctica obligatòria ni hi ha una única manera de fer-ho. Si algun dia ho voleu explorar, ha de ser sempre des de la comoditat i el desig de totes dues. En relacions entre dones, el risc d’infeccions és baix, però no nul, i es poden utilitzar barreres de làtex si es vol més seguretat.
Sobre el punt G, se l'anomena a la zona més rugosa, situada a l'entrada de la vagina, a la part frontal, direcció a la panxa, que algunes persones troben especialment sensible. Tot i això, la sensibilitat varia molt i moltes persones no necessiten aquesta estimulació per arribar al plaer o a l’orgasme.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas