Pare parella
Bones! Primer de tot, moltes gràcies per la vostra feina, sou de gran ajuda. El pare del meu nòvio va morir fa uny (quan encara no ens coneixiem). La qüestió és que jo ho vaig descobrir perquè vaig unit punts, però ell mai m'ho ha dit directament. Sé que és un tema que no porta bé i que li fa molt de mal i sospito que vol parlar amb mi sobre això (per comentaris que ha fet), però que no sap com dir-m'ho. Ara bé, tinc dues preguntes. Com li trec el tema? No sé com abordar-ho, o potser no hauria de dir res. I com l'ajudo? Vull oferir-li el meu suport i ajudar-lo en tot el que pugui, però realment no sé com. Ja intento ser extra amable i fer-li algun detallet en dies assenyalats (l'aniversari de la mort, el dia del pare, etc.) per a animar-lo una mica i que no estigui tan trist, però fora d'això no sé què més fer, especialment comptant que no es capaç de verbalitzar-ho. Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
El dol és un tema que ens costa molt de parlar en general, però que sovint és molt necessari que sigui present i natural per les persones que l’estan transitant. Tot i així, cada persona viu el dol de una manera diferent i necessita unes coses diferents, i és natural que tu no sàpigues exactament com donar-li suport i ajuda al teu nòvio.
Jo potser t’animaria a qüestionar-te què passaria si li traguéssis el tema amb cura però de manera natural? Pots provar a demanar-li pel seu pare, pots provar a explicar-li que sents que passa alguna cosa i t’agradaria que pugués parlar-ho amb tu...
De la mateixa manera que tal com hem dit, és natural que no sàpigues exactament el que necessita, i potser li pots preguntar a ell si t’ho explica què creu que pot necessitar de tu o com podries recolzar-lo en aquest moment.
Espero haver-te pogut ajudar i t’envio una abraçada molt forta des d’aquí.
La Laura Centellas