Dubte semen i menstruació
Bon dia, Moltes gràcies per la feina que feu al consultori. Els meus dubtes eren que pel que fa a la menstruació si tu quan tens la regla, en el meu cas, no em fa tant de mal quan em masturbe els primers dies (ja se que sona extrany, però encara que siga raro, no se despres de ferho (per cert per a mi mes placenter encara que quan no tens la regla) ja no em fa tant de mal i no tinc tanta sang (aixo es normal?). I pel que fa al semen si jo com a noia em gite amb la meua novia *portem 1 any eixint i jo li he dit que volia esperarme fins que veierem les dos que va en serio la cosa i obviament li he preguntat si en anteriors relacions gastà protecció, ella em va dir que si i jo li he dit que també. Pero es un poc extrany pq es riu i me diu q es q soc molt literal??? Pq una vega estaem fentho i era la 1 volta q ens feiem dits i jo li vaig dir que no se rigera pero si li pareixia be q tragera guants de latex *a vore, el condo femeni costa un montó i dificil de trobar, se va riure al vore com em posava el guant i jo tipo bueno si s'ha tallat el rollo no pasa res eh? I ella q no q era una cosa molt tendra de part meua (jo tipo: pero si es una cosa BASICA). En fi ahi be pero la cosa es que volem anar mes enllà i ho hem parlat no tenim res *no calen cap prova medica pq ens fiem de nosaltres, i volem provar a fer lo del cunnilingus. La cosa es q primer es saludable llepar i tragar això el semen? I com respires a la vega q llepes ahi baix???? No se, es algo que sempre m'he preguntat, quan tenim la regla obviament ahi res o com a molt dits. Pero es que sobre la proteccio si ho hem parlat i ella m'asegura q no te res, m'hauria de fiar? O per si de cas fernos proves mediques??? (Aixo no se com va....) pq en les relacions conforme vas avançant la gent parla entre elles i decideixen si ferho sense o en proteccio no? I no es fan cap prova medica? Aixo es normal??? Ho dic per no ser tant extranya i no tallar el rotllo en mitat de la feina sexual saps?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Tens dubtes molt habituals quan comences a viure relacions sexuals amb una parella i és normal voler fer les coses amb seguretat i tranquil·litat.
Sobre la menstruació, el que descrius pot ser normal, ja que durant la regla, en algunes persones la masturbació les ajuda a relaxar els músculs de l’úter i això pot fer que el dolor menstrual disminueixi temporalment. Pel que fa a la quantitat, en principi no hauria de variar, però si varia no és res dolent o negatiu.
Sobre el tema sexual amb la teva parella, és molt positiu que parleu de protecció i que vulgueu cuidar-vos. També és normal que cada persona tingui un estil diferent de viure la sexualitat, més seriós, més relaxat o més “literal”, com et diu ella. No hi ha una manera correcta de fer-ho, però sí que és important que tu et sentis còmoda amb el que feu.
Respecte al sexe oral i el semen, és important saber que hi ha risc de contagi d’infeccions de transmissió sexual encara que no hi hagi penetració. Per això, si no teniu proves recents fetes, el més segur és utilitzar protecció, com ara preservatiu per penis o banda de làtex per vulves. Ingerir semen no és perillós en si mateix si la persona no té infeccions, però el punt clau és que això no es pot saber només amb confiança, sinó amb proves.
Les proves mèdiques són una opció molt recomanable quan es comencen les relacions sexuals i de fet, recomanen fer-les una vegada a l'any. No és que sigui obligatori fer-les sempre, però sí que és una manera responsable i habitual de cuidar la salut sexual de les dues persones.
I sobre la teva pregunta de “com es respira”, no hi ha una manera concreta o correcta de fer-ho. És simplement trobar una postura i un ritme que siguin còmodes i parar si en algun moment et canses o no pots respirar bé. Tot és qüestió de pràctica.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas