soc molt anticuada?
Hola la meva consulta es tracta de la meva relacio amb el sexe. Tinc 19 anys i soc verge però he practicat altres coses com sexe oral o masturbacions amb altres persones. Ara al meu grup d'amics estem començant la epòca de perdre la virginitat i ens ho expliquem tot, el que em passa a mi es que em fa fastic, no vull saber res de com la han perdut, ni en quina posició ni absolutament res, es a dir m'agrada que em diguin q la han perdut, amb qui i a on però no vull saber cap detall. A pascua van haver situacions incomòdes(per mi) ja que dos amigues meves van portar als seus novios i van mantenir relacions junts i ara m'esta agafant com ''rechazo'' a elles i sé que no ha de ser aixi perquè son amigues meves i es la seva vida sexual pero crec q no era moment ni lloc i quan ho van explicar s'em va fer molt asqueros. A mi personalment si no tinc molta confiança amb una persona no em venen les ganes de tenir relacions, però si que em fixo amb nois, lligo amb ells i ens liem pero quan es tracta de fer passos mes grans em costa més. M'agradaria saber perquè em passa això ja que tant de bo que no em passes i poder parlar de tot amb elles i tenir menys dificultat jo per a fer el que vull jo. Moltes gràcies per la vostra feina <3
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Cada persona té el seu ritme, els seus límits i la seva manera de relacionar-se amb el sexe. El fet que et facin fàstic certs detalls o que no et vingui de gust parlar-ne amb tant nivell d’intimitat és totalment vàlid.
El que descrius també pot tenir a veure amb la necessitat de confiança i connexió emocional. Hi ha persones que només senten ganes d’avançar en les relacions sexuals quan hi ha un vincle més profund, i això és una forma de viure la sexualitat tan legítima com qualsevol altra. No has d’anar al ritme del teu grup si no és el teu.
Sobre el rebuig que has sentit cap a les teves amigues, és comprensible, ja que probablement et vas sentir incòmoda perquè es van traspassar alguns límits teus. A vegades, quan ens sentim invadides o fora del nostre espai de confort, el cos reacciona amb rebuig o fàstic.
També és important entendre que no tens per què forçar-te a tenir converses o estar en situacions que no et venen de gust, pots posar límits, per exemple dient que prefereixes no entrar en detalls, perquè t'incomoden. Això no et fa menys amiga ni menys oberta, simplement estàs cuidant-te.
El més important és que et donis permís per anar al teu ritme i escoltar què vols tu, no el que sembla que “toca” fer per edat o pel grup. Amb el temps, i si et sents segura i còmoda, ja aniràs descobrint què et ve de gust i com.
Si veus que aquest rebuig et genera molt malestar o et limita molt, parlar-ho amb una professional també et pot ajudar a entendre millor què et passa.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas