Acabar
Bones! Tinc dues qüestions. La primera és que crec que no sé identificar quan tinc un orgasme. Jo assumeixo que l'he tingut perquè a vegades noto unes contraccions, però no tinc cap sensació forta ni res més que em faci creure que he tingut un orgasme. A més em costa molt que em passi, normalment m'he d'aturar abans perquè sento que em saturo. La segona és que a vegades quan tinc sexe noto unes ganes molt fortes de fer pipi (no és pipi perquè ja hi vaig abans per poder estar més relaxada). Ja m'han dit que això és que m'estic a punt de correr, però per molt que intento deixar-me anar i no aguantar-me, no em corro i la sensació acaba sent incòmode. Tampoc tinc molt clar que vol dir correr-se. Moltes gràcies per la feina que feu!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Hi ha orgasmes més intensos que altres, però en la majoria dels casos són sensacions que es poden reconèixer. Quan hi ha dubtes sobre si n’hi ha hagut o no, sovint és que no s’ha arribat a un orgasme i no passa res.
La sensació de “saturació” que expliques és bastant habitual. A vegades, quan estimulem una mateixa zona durant una estona amb la mateixa freqüència i intensitat, pot passar que la zona es torni massa sensible i calgui parar o canviar el tipus d’estimulació, o bé que es torni monòtona i deixem de sentir plaer. En aquests casos, pot anar bé fer una pausa per recuperar la sensació o explorar altres formes d’estimulació.
La sexualitat, sobretot en les persones amb vulva, és una experiència que necessita temps i espai. És un moment íntim on intervenen moltes sensacions i emocions i per això és important no pressionar-se, deixar-se sentir i arribar fins on el cos demana.
“Córrer-se és una paraula col·loquial que s’utilitza per referir-se al moment de tenir un orgasme. En les persones amb penis sovint hi ha ejaculació, però en les persones amb vulva pot ser diferent.
Existeix l’ejaculació femenina, que és un líquid més aviat blanquinós i espès que surt de les glàndules periuretrals (també anomenades glàndules de Skene) durant l’excitació.
D’altra banda, hi ha el que s’anomena “squirt”, un terme popularitzat pel porno. Es tracta d’un líquid transparent més abundant que es pot expulsar per la vagina, sovint en estimular el punt G (l'entrada de la vagina) abans, durant o després de l’orgasme.
Encara que no hi hagi cap expulsió de líquid, és habitual tenir una sensació de tenir ganes de fer pipí, ja que a mesura que augmenta l’excitació, la zona del punt G es va omplint de líquid, i el clítoris i els músculs de la vagina s’inflen i això pot pressionar el conducte urinari, que està molt a prop, i generar aquesta sensació.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas