Distancia online
Hola!! Et comento: venia a demanar una mica de consell o, no sé, simplement poder parlar sobre aquest tema. Resulta que tinc un amic que conec des d’octubre de 2024. Ens vam conèixer per xarxes socials; ell és de Múrcia i jo de prop de Barcelona (em referiré a ell com a noi A), i simplement vam anar parlant més i més fins que vam crear una amistat en la qual jo sentia molta connexió. No sabia si com alguna cosa més o simplement com a amistat, però no el sentia com una amistat qualsevol. La cosa és que el 2024, quan el vaig conèixer, jo estava enamorada d’un altre noi (li direm noi B) que vivia molt més a prop meu (al poble del costat) i que coneixia fins i tot abans de conèixer el noi. Ell i jo vam acabar sortint uns mesos després (a l’agost de 2025). Vam tenir una relació molt bonica, però al novembre de 2025 el vaig deixar. Durant la relació, òbviament, seguia sent amiga del noi A, però no parlàvem amb tanta freqüència. Això va ser així fins que fa poc (febrer aproximadament), que vam tornar a parlar molt més sovint. Aquestes vacances, en una matinada que estava parlant amb ell, li vaig explicar això que sentia. Bàsicament li vaig dir que no volia posar-li cap etiqueta (en el sentit que aquesta connexió que hi ha en la nostra amistat sigui de nuvis o alguna cosa de l’estil), però que realment sentia que hi havia una cosa molt especial entre nosaltres. També li vaig dir que em feia mal que hi hagués tanta distància entre nosaltres i que tampoc crec que fos bo tancar-nos les portes a conèixer algú més si se’ns presenta algú que visqui més a prop i vulguem conèixer, per estar “lligats” estant tan lluny. Ell em va dir que pensava el mateix, però que confia que en algun moment ens puguem conèixer. Després d’això, òbviament tot ha continuat sent igual, però es nota clarament que hi ha com una "chispa" més especial. I ara no sé què fer si la situació continua avançant a millor. Hauria d’intentar tenir una relació a distància amb ell fins i tot sense haver-nos vist mai? Em fa por que no funcioni, perquè me'l estimo molt i no vull ser jo qui li faci mal si la relació a distància no funciona. Hauria de mantenir-ho tot com està ara fins que ens puguem conèixer en persona?… No sé què fer perquè, a més, em conec i és que si tinc l’ull posat en algú, sóc practicament incapaç de posar-lo en algú altre; per tant, em costaria molt voler conèixer algú més encara que estigués més a prop… no sé què hauria de fer.
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot gràcies per explicar-nos com et sents, a vegades posar paraules ens ajuda a ordenar els nostres pensaments i el que estem sentint.
Nosaltres no podem dir-te què és el que has de fer, crec que has de escoltar-te a tu mateixa i potser et pot ajudar preguntar-te:
-        Com em sento amb  les coses tal com estan entre nosaltres ara mateix?
-        Com em faria sentir que alguna cosa canviés?
-        Què significaria per mi tenir una relació a distància?
Crec que també pot ser una cosa que pots anar valorant depenent de com vagi avançant la vostra relació i com et vagis sentint, i evidentment també és una cosa que podeu parlar.
Finalment també vull dir-te que provar-ho i que no funcioni no significa que tu li facis mal a l’altra persona. A vegades les relacions evolucionen i a vegades no ho fan, l’important és que sempre us pugueu tractar amb respecte.
Espero haver-te pogut ajudar.
Una abraçada
La Laura Centellas