acabar
Hola! Estic una mica preocupada. Vaig estar amb la meva ex parella durant 4 anys, però ho vàrem deixar. Els últims nois amb els que he tingut relacions sexuals, no hem acabat ni el noi ni jo. Quan tenia parella normalment acabavem els dos. No entenc perquè amb altres nois no puc acabar i perquè ells tampoc acaben. He arribat a pensar que no ho faig bé o que no els hi semblo atractiva sense roba. Es normal? Que puc fer? Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
No hi ha cap problema amb tu, però el que expliques és completament normal, ja que sovint quan l'altra persona "no acaba" sentim que estem fent alguna cosa malament, però pensa que aquesta persona ha decidit relacionar-se sexualment amb tu, per tant sent una atracció o un desig cap a tu, a partir d'aquí és ell qui s'ha de responsabilitzar del seu propi plaer, no tu.                                                                                                                  Cal tenir en compte que cada relació és completament diferent, i el que funcionava amb una persona pot no funcionar amb una altra. Si amb la teva exparella gaudies de les relacions sexuals, això significa que tens la capacitat de fer-ho i que ja saps com fer-ho.
A partir d’aquí, potser val la pena observar quines coses necessites perquè el sexe et resulti plaent i què és el que potser no està passant amb aquests altres nois, perquè no ho sigui. Pot tenir a veure amb la confiança, la connexió, la comunicació o simplement amb el moment.
Què necessites? Què t’agradaria que passés? Què et fa gaudir? Reflexiona-hi i, sobretot, intenta donar-t’ho durant les relacions, des del principi. Hi ha persones amb qui connectem més i d’altres amb qui menys, i això influeix molt en com vivim el sexe.
També és important poder comunicar-ho, expressar què t’agrada, què necessites i mostrar-te tal com ets amb l'altra, ja que ho farà tot més senzill i fàcil.
Pel que fa a l’altra persona, cadascú és responsable del seu propi plaer, per tant, si et preocupa si l’altre està gaudint, l'hi pots preguntar, però no cal que carreguis amb aquesta responsabilitat, ja que intentar endevinar constantment què necessita l’altre pot generar pressió i dificultar encara més el gaudi.
Dona’t temps per observar-te, explorar-te i conèixer què t’agrada. Cuida’t, escolta’t i, a poc a poc, ves integrant-ho en les teves relacions.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas