no aconsegueixo sortir-ne mai
Holaa!! Moltíssimes gràcies per la feina que feu a diari, us explico la meva consulta. Des de fa gairabé uns 4 anys, em van diagnosticar un TCA, mai he estat ingressada però si que he tingut revisions cada mes amb infermeres i bastantes idees d’hospital de dia. Fa uns mesos estava molt millor i vaig pujar de pes i per tant van entendre que ja estava del tot bé i em van donar visita per aquest juny (des de novembre, heavy). Total que sento que de pes potser no he baixat gaire però tinc cada dia constantment els pensaments que tenia abans, porto així des d’abans de Nadal, ho he parlat amb la meva psicòloga, però sento que necessito parlar-ho amb les infermeres que em portaven abans i potser un ingrés. Crec que tot i les llibertats que se’m treuen al ingressar, penso que és el millor perquè cada dia estic lluitant contra els meus pensaments a cada hora. Tampoc sé si estic equivocada amb això de l’ingrés, què en penseu vosaltres?? Moltes gràciess!!!
Laura Centellas

Hola!! Moltes gràcies per les teves paraules.
El que expliques és molt important i es nota que estàs fent un esforç enorme cada dia.
Pel que dius, hi ha una cosa clau: tot i que potser el pes s’ha mantingut, els pensaments del TCA han tornat amb força i estan molt presents en el teu dia a dia. La recuperació no és només física, també és mental, i això ja és un senyal que necessites més suport ara mateix.
Té tot el sentit que sentis que necessites tornar a parlar amb les infermeres o amb l’equip que et portava. Et coneixen i et poden ajudar a valorar què necessites en aquest moment. No cal esperar fins al juny si no estàs bé, pots intentar avançar la visita.
Sobre l’ingrés, a vegades pot ser una ajuda quan la lluita interna és constant, però no és l’única opció. El més important és que aquesta decisió no l’hagis de prendre sola, sinó conjuntament amb professionals que puguin valorar la intensitat del que estàs vivint i quin tipus de suport necessites (potser més seguiment, hospital de dia o altres recursos).
Et diria com a pas concret: intenta contactar amb el teu equip de referència (o el centre on et portaven) i explicar exactament això que ens has escrit aquí. Si et costa, pots fins i tot ensenyar-los aquest missatge.
I si necessites més orientació o parlar-ho amb més calma, també ens pots contactar a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Pots escriure a consulta@acab.org o trucar al telèfon 93 454 91 09.
Una abraçada molt gran!
La Laura Centellas