Estic trista
Holaaaa, desde fa un temps que em sento trista sense raó i per la carísima, a vegades si que he tinguts raons petites i temporals però em passa molt sovint que estic al llit a la nit, i estic trista, però no tinc raons per estar-ho: tinc bones amigues, una família feliç, i mai m'ha passat res greu que em fagi sentir d'aquesta manera. Perquè? Gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora
Gràcies per escriure’ns!
El que expliques és més habitual del que et penses. No sempre necessitem una “gran raó” per sentir-nos tristes. Les emocions no funcionen només de manera racional, i a vegades apareixen sense una causa clara o visible
També passa molt que durant el dia estem distretes, ocupades o envoltades de gent, i quan arriba la nit i parem, connectem més amb el que sentim. És en aquests moments de calma quan poden sortir emocions que teníem més amagades
El fet que tinguis amigues, una bona família i una vida estable no vol dir que no puguis sentir tristesa. Pots estar bé en molts aspectes i, alhora, tenir moments de baixada emocional
El més important és no invalidar el que sents. En lloc de pensar “no hauria d’estar així”, intenta acceptar-ho i preguntar-te què necessites en aquell moment: descansar, parlar amb algú, escriure el que et passa o simplement deixar-te sentir sense jutjar-te
Si veus que aquesta tristesa és molt freqüent o intensa, també pot ser bona idea parlar-ho amb alguna persona adulta de confiança o amb un professional
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada
La Laura Centellas