Com reduir les "ojeras" causades per mala qualitat del son
Hola! La veritat és que últimament estic bastant estressat pels estudis, ja que faig 2n de batxillerat, i crec que això m’està afectant bastant. Hi ha dies que dormo molt malament, o gairebé no descanso, i ho acabo notant molt, sobretot perquè em surten "ojeras" (no sé com es diu en català, ho sento jajaja) i, a vegades, fins i tot em preocupa perquè es veuen força i no m’agrada gens a nivell estètic. M’agradaria saber si hi ha alguna cosa que pugui fer per evitar que em surtin tant, o almenys per reduir-les una mica, ja sigui amb algun producte, alguns hàbits...etc Qualsevol consell o recomanació m’aniria molt bé. Moltes gràcies Consultori!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-ho, perquè el que et passa és molt habitual, sobretot a 2n de batxillerat. És una etapa amb molta pressió i exigència, i és normal que l’estrès acabi afectant el descans i, de retruc, també coses més visibles com les ulleres (així és com en diem en català 😉).
De fet, les ulleres no són tant el problema en si, sinó un senyal del teu cos que potser no està descansant prou bé. Si dorms malament o no descanses, és normal que es noti.
Pel que fa a què pots fer, el més important és cuidar el descans: intenta anar a dormir i llevar-te a hores semblants, evita pantalles abans d’anar al llit i, si tens el cap molt actiu, pot ajudar escriure el que et preocupa abans de dormir. També va bé fer petites pauses mentre estudies (cada 50 o 60 minuts) i trobar algun moment al dia per desconnectar una mica (sortir a passejar, escoltar música…), perquè això ajuda a reduir l’estrès general. A nivell més concret per les ulleres, dormir millor és el que més es notarà, però també pots ajudar-te bevent suficient aigua i aplicant fred a la zona (com una cullereta freda). Les cremes poden ajudar una mica, però són més un complement que no pas la solució principal.
Entenc que et preocupi a nivell estètic, és totalment normal, però intenta no ser massa dur amb tu mateix, el teu cos està passant per una etapa exigent i està fent el que pot. I si veus que l’estrès o el descans et superen, parlar-ho amb algú de confiança o amb un professional pot anar molt bé. És un moment intens, però també passarà.
Cuida’t molt, i gràcies de nou per escriure!
La Laura Centellas