estic be?
aquest dias he estat una mica enfadada amb tots pero mes amb la meva mare le he estat parland molt malament, le he contestat i se enfadat molt, no se que me esta passant aquests dies, lo unic que se es que no me agrada on estem ara en sento incomoda. es normal que jo llegeixi mangas gays jo crec que no, moltas amicas i amic ho saben i me entenen pero la meva mare no vol, ella abans ja ho sabia pero no se perque reacciona aixi, ara esta fen moltes coses que no me agradan gens pero no se que fer, perdo la cordura molt rapidament, em dona molta ansietat en una situaciò no necessària i em dona una mica de preocupaciò jo no vull parlarle aixi, pero es que me altero molt por minim que sigui aixo me preocupa molt ja que la meva mare me esta dien que em retornara a colombia despres de 3 anys jo vull pero nomes de vacanses pero no par tota la vida. no puec parla amb la meva mare per que tinc por de les meves paraules, lo he intentat fa un moment i em vaig posa a crida no me agrada on estic ara no me agrada gens no se que fer amb aquesta situació necesitó ajuda no se que fer amb mi no puc mes estic arribant a un nivell molt alt es que no poc mes i no se que feeeer. moltas grasias por el vostre treballlll !
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per compartir-nos la teva situació.
Pel que expliques, sembla que estàs arribant a un punt límit, tant a nivell personal com en la relació amb la teva mare. Sembla que hi ha molta ràbia i malestar acumulat dins teu, probablement per diferents situacions que has anat vivint. Encara que vulguis controlar-ho, a vegades és molt difícil, perquè l’emoció és més gran del que pots gestionar en aquest moment.
Sobre el que comentes dels mangues, llegir aquest tipus de contingut és una preferència personal i, en si mateix, no té res de dolent. El conflicte aquí sembla més relacionat amb la diferència d’opinions amb la teva mare i com això afecta la vostra relació.
El més important ara és que puguis trobar un espai segur i confidencial on parlar de tot això amb calma, expressar el que sents i entendre millor què t’està passant. Poder treballar aquestes emocions t’ajudarà també a relacionar-te d’una manera més tranquil·la amb la teva mare.
Ara mateix, la necessitat la tens tu, i és important cuidar-te, a la llarga, seria molt positiu poder millorar la relació amb la teva mare, però això depèn de les dues parts i no sempre és possible. El primer pas és que tu estiguis millor i tinguis eines i acompanyament per viure millor aquesta situació.
Per això, et recomanaríem que busquis ajuda professional. Pots mirar si hi ha algun espai jove, servei municipal o psicòleg/a al teu institut o a prop de casa teva. Són espais pensats per a joves com tu, on et poden escoltar sense jutjar-te i ajudar-te a entendre i canalitzar tot el que estàs sentint.
Hem trobat el Centre Jove de Salut de Girona que fan acompanyament emocional a joves fins a 25 anys, de forma gratuïta, anònima i confidencial, l'únic requisit és que visquis, estudiïs o treballis a Girona. Et deixem la pàgina web, perquè puguis mirar-t'ho tranquil·lament:
També és important que parlis d'aquesta situació amb alguna persona de confiança (amigues, amics, algun adult de confiança), perquè et puguin acompanyar en aquests moments i ajudar-te a buscar professionals o centres que et vagin bé.
Si més endavant la teva mare estigués disposada, existeixen serveis d’orientació i acompanyament a famílies que ajuden a millorar la comunicació i gestionar conflictes familiars, com per exemple el SOAF, que també són recursos gratuïts. Si no també hi ha l’opció d’anar a un/a psicòleg/a privat/ada.
Entenem que ho estàs passant malament, i és important que no et quedis sola amb aquest malestar i demanis ajuda, tal com has fet amb nosaltres, ja és un primer gran pas. Nosaltres des d'aquí no podem fer gaire més, però per qualsevol altre dubte o inquietud no dubtis a tornar a consultar!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas