SEXE (URGENT)
Em podries explicar com liarme i follar i tot aixo. Estic tot el dia pensant en follar i em preocupa perque no se com fer-ho i em fa fobia fins hi tot liarme.
Laura Centellas

Hola,
Seria important veure si el que sents és realment una fòbia o més aviat por i respecte davant d’una cosa que no coneixes gaire perquè encara no l’has experimentat. La fòbia és una por molt intensa i persistent que pot bloquejar molt, i en aquest cas caldria entendre d’on ve, quins referents tens, quines experiències has viscut o què has sentit sobre la sexualitat.
En canvi, si el que sents és por o respecte, és totalment normal. Quan ens trobem davant de situacions noves que ens generen curiositat, és habitual sentir-nos insegures o inexpertes, a més si és un tema desconegut i que pot semblar llunyà.
La millor manera d’anar perdent aquesta por és apropar-t’hi a poc a poc, informant-te (com ja estàs fent), parlant amb amigues o persones de confiança, i també escoltant-te a tu mateixa. No cal córrer ni forçar res.
La sexualitat és molt àmplia, i no tot és el mateix. Fer-se petons amb algú no és el mateix que tenir relacions sexuals més íntimes, per això, et recomanem que no ho vegis com un “tot de cop”, sinó que vagis pas a pas, fent només allò que realment et vingui de gust a cada moment i amb el que et sentis còmoda.
També és normal que pensis sovint en el sexe a la teva edat, forma part del desenvolupament, però això no significa que hagis d’actuar-hi de seguida, pots continuar explorant des de la curiositat, llegint, preguntant i coneixent-te millor.
Hi ha moltes maneres de relacionar-se i d’experimentar la sexualitat. Dona’t temps i espai per entendre què sents i què vols i si et sorgeixen preguntes més concretes, ens les pots fer i intentarem ajudar-te.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas