No l
Hola, primer de tot vull donar-vos les gràcies per la feina que feu.
No sé molt bé com començar, així que us donaré una mica de context des del principi. Durant tot el 2024 vaig estar enamorada d’un noi del meu poble de vacances, a qui veia inabastable. Finalment, al 2025 vam tenir un enllaç, però ens vam fer algunes bromes pesades l’un a l’altre. Ell em va deixar al juliol perquè per a ell jo era massa inmadura, i a les festes d’agost es va enllaçar amb una noia qualsevol.
Jo, per la meva banda, em vaig enllaçar amb un altre noi que gairebé no coneixia, només de vista, però no tenia cap interès real en ell. La mateixa nit que ens vam enllaçar, vaig desaparèixer sense avisar i el vaig bloquejar. Tot i això, una setmana després, no sé per què, vam tornar a parlar.
Al novembre vaig parlar un altre cop amb el meu ex i ell va reconèixer que s’havia comportat com un nen i em va demanar perdó. Em va dir que deixés la meva parella actual, cosa que no vaig fer.
Van passar els mesos i vaig acabar fent-me la seva xicota. Em costa molt convèncer-me que mai podré estar en pau amb tot això, i això em tortura força, però he de seguir endavant. El meu novio actual és una persona meravellosa, de les millors que he conegut, encara que, sent sincera, físicament no m’atreu gaire.
La meva parella em fa molt feliç, però sempre hi ha una veu al meu cap que em recorda en Pau i no sé per què. Moltes vegades somio que quedo amb ell a amagades del meu novio, i això no sé per què em passa, però em fa sentir culpable. Sé que mai podré estar amb en Pau i això em fa molt de mal.
Com puc fer perquè no tingui aquest sentiment? Em sento mala persona, però no ho puc evitar.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, ara estàs en una relació formal, però continues pensant amb el teu ex.
El teu xicot és bona persona, però físicament no t’acaba d’atraure. Això en principi no és cap problema, però, el que estaria bé que et preguntessis és; per a tu és important que la teva parella t'atregui físicament? Si creus que sí que és un tema important per a tu, per què continues en aquesta relació? És per pena? És per por a quedar-te sola? És perquè realment l’estimes? Fes-te aquestes preguntes per saber realment què estàs sentint.
D’altra banda, pot ser que amb en Pau sentissis una química especial, a vegades els sentiments no entenen de lògica i ens agraden “amors impossibles”, tot i això, per què dius que mai podràs estar amb en Pau? Creus que l’idealitzes? Creus que trobes a faltar la vostra relació? És només atracció física? És que t’agrada que t’ho posi “difícil” però realment ell no t’agrada?
Fes-te totes aquestes preguntes per tal d’aclarir una mica les idees.
Sé que et sents mala persona per pensar en el teu ex mentre estàs en el teu xicot, però està bé que ho exposis aquí i hi reflexionis per tal de posar-hi remei. No és res catastròfic ni de vida o mort, simplement és una situació confusa.
Entenc que et puguis sentir malament, però realment no estàs fent res mal fet, al contrari, estàs intentant buscar una solució.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas