Confusió
Hola! No sé si serà una consulta una mica rara... Però a mi el que em passa és que vaig estar amb un noi de parella uns quants anys, fins que ha fa un temps que ho vam deixar. Després d'aquesta relació, em vaig començar a replantejar la meva orientació sexual; sempre m'havia considerat hetero però hi havia una noia que ara em feia dubtar. Al final vaig acabar enrollant-me amb aquesta noia, i ara "estic" amb ella (no oficialment però hi ha algo). El cas és que m'estic veient una serie on de vegades surt alguna escena on una parella hetero té relacions sexuals, amb penetració, i on la noia gaudeix. I a mi, al veure això, em venen ganes de tenir això, i és com que trobo a faltar aquest aspecte d'estar amb un noi. I no és que ara no estigui bé o no disfruti sexualment, però no ho sé... No entenc pq trobo a faltar això, i la idea d'estar amb una noia i no poder tenir-ho mai... no m'agrada. I mira que en general sóc una persona que l'aspecte sexual no em crida gaire... Vull dir, veig cossos i em poden semblar bonics o el que sigui, però de per sí no em posen i em costa molt excitar-me. Però ara actualment em roda això pel cap, suposo que pq allà ensenyen que a la noia li agrada, i jo també ho vull sentir? No ho sé... També he sentit a dir de persones bi que quan estan amb una noia, per exemple, no li agraden els homes, i quan estan amb un noi, no els criden l'atenció noies. Però a mi no, em genera "fomo" no estar amb un noi. No ho sé, tot molt estrany, estic feta un lio
Laura Centellas

Hola,
Tot i estar feta un embolic, és bonic que et permetis viure i experimentar el que sents en cada moment. Experimentar i deixar-nos sentir és la manera de poder conèixer què ens agrada i què no. A vegades tenim molta pressa per trobar respostes, però el més important és aprendre a gaudir de cada experiència.
Aquesta sensació que expliques pot ser deguda a molts motius diferents. Els referents que hem tingut sovint són de relacions heterosexuals, per tant, pot ser normal que dins teu hi hagi aquest desig o anhel del que has vist al teu voltant, perquè és com ens han educat i el que hem conegut. Per sort, cada vegada hi ha més referents de diferents tipus de relacions, i això amplia el ventall de possibilitats perquè cada persona se senti més lliure de viure i experimentar el tipus de relació que li vingui de gust.
També pot estar relacionat amb la teva orientació sexual. Expliques que vas estar amb un noi i que hi havia atracció sexual, això fa que, encara que ara estiguis amb una noia, no deixin d’atraure’t els nois o les relacions heterosexuals. Aquesta experiència et pot servir per explorar com et sents, ja que potser aquesta noia t’aporta coses que la relació amb el noi no t’aportava, i viceversa. Independentment del gènere, cada persona ens aporta coses diferents, i amb el temps els gustos i les preferències poden canviar.
També és important tenir en compte que el que t’excita o t’agrada no ha de definir necessàriament la teva orientació sexual. Hi ha persones homosexuals que s’exciten amb continguts eròtics heterosexuals. Cada persona és un món i és interessant tenir en compte que allò que desitgem o les fantasies que ens fem no sempre volem que es duguin a terme a la realitat i no per això hem de deixar de fantasiejar amb elles.
No sabem si t’hem respost exactament el teu dubte, ja que no hi ha una única resposta clara, però esperem haver-te ajudat a orientar-te en aquest moment.
Si tens qualsevol altre dubte, ens pots tornar a escriure!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas