.
L'altre dia vaig anar a estudiar a la biblioteca on vaig sempre però va venir un home que va començar a apropar-se'm molt i cada vegada estava més incòmoda. Llavors es va posar davant meu, s'em va quedar mirant i va deixar les coses com per assentar-se al meu davant però va marxar a seguir fent voltes. En marxar, un noi (que es va portar molt bé i li agraeixo moltíssim) que estava assentat a la mateixa taula que jo em va dir que marxés a una altra taula perquè ell marxava en una estona i que no em quedés sola amb aquell home. Llavors vaig marxar i ell em va acompanyar per avisar als d l'altra taula q vigilessin una mica. En canviar-me de taula vaig veure com tornava a Fer voltes i a passar molt a prop meu un altre cop i llavors va anar al noi amb qui m'assenyala al principi i vaig sentir com li preguntava què perquè m'havia canviat de lloc. Vaig sentir por perquè em vaig adonar de que no era cosa meva q anava a per mi. Aquí ja no vaig poder seguir estudiant i tenia un examen molt important al dia següent. Llavors, el noi que s'assetava amb mi al principi se'm va apropar i em va dir que no em mogués que l'home aquell portava un ganivet. Jo em vaig espantar perquè des del reflexe d la pantalla d l'ordinador veia com l'home em mirava però sentia molta impotència perquè no podia fer res, no podia sortir de la biblio pq em podia seguir i em vaig limitar a quedarme quieta fins que va venir primer un bibliotecari a emportar-se el ganivet i després la policia. Un cop va venir la policia una noia se'm va assentar al costat i em va agafar la mà(li agraeixo molt aquest gest) i em van treure fora i la policia va parlar amb mi però com que no m'havia tocat no amenaçat directament no es pot fer RES. L'han fet fora de la biblio 6 mesos però després podrà tornar i ara no em sento segura en anar pel carrer sabent que ell està per allà. Que segurament no s'enrecirdi de mi, però enserio que no es pot fer res? Perquè ara no tinc on anar a estudiar perquè em fa por tornar a la biblio i he baixat les notes per culpa d'això que m'ha agafat en setmana d'exàmens i no he dormit gens. A mes no es justo que hagi d'anar amb por pel carrer.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
El que expliques és un tema molt complicat i que genera moltíssima frustració. És una injustícia immensa i un fet que no hauria d’estar passant en ple segle 21, però malauradament, passa.
La meva recomanació és que continuïs anant a la biblioteca, però intentis anar acompanyada sempre. Almenys per arribar fins a la biblioteca i per tornar a casa. Dins la biblioteca, parla amb els bibliotecaris del que va passar i avisa’ls del fet que sobretot si ve aquell senyor no el deixin passar per res del món i truquin a la policia.
Si tu veus que aquest senyor torna a entrar, ves directament a recepció de la biblioteca i truca als mossos.
Per mala sort no podem fer gran cosa més, tot i que és una agressió masclista en tota regla.
Espero haver-te ajudat. Una abraçada.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas