Sobrepensar i ansietat
Holaaa, us volia comentar un tema que fa dies que em ronda. M'he adonat que sobrepenso molt les coses, fa alguns dies que em costa una mica més dormir, em dedico a repassar situacións que han passat fa molt temps, penso en que m'hauria d'haver callat i que hauria d'haver dit, que hauria d'haver fet, em sembla que faig el ridícul a vegas, que dic coses que no hauria d'haver dit, etc. Sé que és normal, però igualment em molesta que em passi això, perquè entro en un bucle i noto una sensacio rara, com que em falta una mica l'aire i em crema l'interior. No em considero una persona molt ansiosa ni res, vull dir crec que sóc bastant pràctic i objectiva, però sovint em passa això, que repasso mil vegades situacions del passat, i no se com fer per calmar una mica el meu cervell.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Jo en situacions de bucle o amb persones que sobre pensen de manera excessiva, recomano moltíssim escriure. Si no pots dormir i no pares de pensar, agafa un boli i una llibreta (o la app de notes del mòbil), i descarrega allà totes les teves preocupacions i inquietuds. Un cop ho treus fora és molt més fàcil ordenar-ho. El cervell té tendència a anar cap als pensaments que ens generen angoixa, ja que són els més fàcils de produir (químicament i fisiològicament), així que la gran feina ara és, observar-los, escriure'ls i deixar-los a la llibreta per tal de, a poc a poc, anar-los substituint per pensaments que no facin tant mal. Pel que dius, el que repasses sempre són situacions socials, revisa també d'on et ve aquesta tendència perfeccionista en les teves relacions, és alguna cosa típica de la teva família? És per alguna amistat del passat?
Respon aquestes preguntes per poder entendre una mica més d'on et ve tant neguit relacionat amb el teu paper dins una conversa o relació social.
Espero haver-te ajudat, una abraçada molt forta.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas