Ja no se que fer
Bones, en primer lloc agrair la feina que feu. Ja fa temps que hem sento una mica malament i trist. Tothom del meu voltant te parella i jo soc l’únic que no ha tingut. Sempre havia pensat que el fet de ser gai dificultava les coses, pero ara un nou noi ha entrat al grup (bi) i ha aconseguit tropecientes parelles (nois) per lo que entenc que el problema no es ser gai sino jo. No se que fer estic ansiós i sento que mai podré avançar en l’amor ni aconseguir a cap noi. Se que potser és una pregunta bàsica pero, com se suposa que he d’aconseguir Novio? Res funciona, ni institut, ni amics (o amics d’amics) sortir de festa ni grups o clubs LGTBI. En fi, ja no se que fer
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per escriure’ns i per explicar-nos com et sents.
Des d’aquí no tenim una recepta màgica per atraure nois o trobar parella. Dit això, potser et pot ajudar mirar el que fa aquest noi nou que ha arribat al grup: què creus que fa que agradi als altres? Hi ha alguna cosa d’ell que admiris? No es tracta que intentis ser com ell —perquè cadascú és únic i diferent— i el que li funciona a una persona potser no li funciona a una altra. Però sí que pot ser interessant inspirar-te en algunes coses si sents que et ressonen o que també t’agradaria provar-les a la teva manera.
També et diríem que intentis començar per tu. Quines són les teves qualitats? Què t’agrada de tu mateix? Què t’agradaria mostrar al món? Quines coses et fan sentir orgullós de qui ets? Potenciar les parts de tu que t’agraden i que et fan sentir bé pot ajudar que altres persones també les vegin i s’hi sentin atretes.
Dit això, és normal que aquest tema sigui complicat, i encara més durant l’adolescència. En aquesta etapa sovint hi ha molts estereotips sobre com “hauria de ser” algú que agradi, i a vegades sembla que només hi ha un tipus de persona que encaixa amb aquests ideals. Però això no vol dir que no hi hagi moltes altres maneres de connectar amb els altres.
Intenta no perdre l’esperança. Cuida’t, fixa’t en tu mateix i envolta’t de persones que et facin sentir bé. Potser l’objectiu, ara mateix, no ha de ser tant trobar parella com conèixer-te millor, estar obert als altres i mostrar qui ets. Si algú t’agrada o t’inspira, pots apropar-t’hi, mostrar interès i conèixer-lo millor, sense pressió ni expectatives massa grans.
Quan notis que comences a donar moltes voltes al tema i et ve aquesta angoixa, prova d’aturar-te un moment: respira profundament, a poc a poc, fins que et sentis una mica més tranquil. També pot ajudar ampliar la mirada i buscar referents de persones que et puguin inspirar i amb qui et puguis sentir identificat.
Si vols, també pots provar algun petit exercici d’autoconeixement: per exemple, escriure què et dius a tu mateix sobre qui ets, què creus que et defineix, quines coses veus positives en tu i quines t’agradaria millorar. Un altre exercici pot ser descriure’t en tercera persona, com si expliquessis a algú com és aquest noi que ets tu. Aquests exercicis a vegades ajuden a veure’ns amb més perspectiva i a valorar millor el que tenim.
Esperem que aquestes idees et puguin ajudar una mica.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas