Canvi de pes excessiu
Sempre he sigut una persona molt prima amb un complexe molt gran amb el meu cos. Desde petita he estat per sota del pes saludable encara que fes esport, mengés molt i portés una vida saludable. Els meus pares també són prims llavors sempre he sapigut que era cosa de genética, però no m'agradava com em veia. La cosa és que de sobte vam mudar-nos i la meva vida va cambiar per complet, nova ciutat, nous amics, etc. Vaig començar a guanyar pes i estava molt contenta, començava a sentirme molt bé en el meu cos per primer cop i segura sobretot amb roba que mai hauria pogut gaudir. Però llavors no es va aturar, i he seguit guanyant pes fins arribar a un punt on ara em sento malament amb mi mateixa. Ja no sé ni si és normal, i noto que el pes és grassa, quan al principi estava creixent massa muscular. El meu estil de vida ( esport,etc) no ha canviat i ara no sé que fer per revertir-ho. Desde que vaig començar a guanyar pes en els últims 6 mesos he augmentat 10 quilos, i no sé que fer-hi. Què puc fer per sentirme bé amb mi mateixa i tornar a quan per fi em sentia bé amb el meu cos de manera sana? Em sento molt impotent perque no sé com controlar-ho, i em va por que vagi a més. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per la confiança i explicar-nos com et sents. El que expliques és més habitual del que pot semblar, i és comprensible que et sentis confosa davant d’aquests canvis.
El cos està en constant canvi i, sovint, pot canviar per moltes raons que no depenen només del que fem. Una mudança, canvis en la rutina, l’estrès, noves relacions, canvis hormonals poden afectar el pes encara que els hàbits siguin semblants.
A vegades, la por que el pes segueixi pujant pot fer que entrem en una lluita constant amb el nostre cos. Aquesta preocupació, sovint s’intensifica i pot fer que cada canvi es visqui amb més angoixa i inquietud. Per això, abans de pensar en “controlar el nostre cos” pot ser més útil entendre què està passant i cuidar la relació amb el nostre cos. El teu cos no és un enemic que s’hagi descontrolat; sovint simplement està intentant adaptar-se a una etapa nova de la teva vida.
No estàs sola en això. També, ja que ens has demanat ajuda, si necessites que en parlem més en detall, et proposo que ens contactis a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia i, et podrem orientar per a poder canviar tota aquesta situació. Pots escriure a consulta@acab.org o trucar al telèfon 93 454 91 09. Si en algun moment ho necessites, no dubtis a contactar-nos. Una forta abraçada!
La Laura Centellas