el meu cosi em va tocar
hola, estaba amb el meu cosi a una casa que te la meva familia a la platja. Em va dir que si volia jugar a un joc, li vaig dir que vale i em va dir que tanques els ulls. Després em va tocar una tt i jo em vaig deixar portar i vam tenir relacions sexuals. Hem va agradar molt pero estic una mica rayada perque ja no el veig igual. I te 17 anys.
Laura Centellas

Hola,
És normal que et sentis confosa, ja que quan tens relacions sexuals amb una persona et poses en una situació molt íntima i vulnerable amb ella. Això pot fer que, després de compartir aquesta experiència, la vegis amb uns altres ulls. En el teu cas també s’hi suma el fet que és el teu cosí, i això pot provocar encara més confusió o malestar, perquè potser ara no saps ben bé quin lloc ha d’ocupar en la teva vida o com veure’l. I també hi fa el fet que encara que continuessis amb l'experiència tu no vas tenir la iniciativa ni vas decidir prèviament que volies que això passés i poder tu i el teu cos tampoc estàveu preparats.
També és important que sàpigues que, encara que l’experiència t’hagués agradat, amb 13 anys la llei considera que encara no pots consentir relacions sexuals amb algú més gran, perquè estàs en una etapa de creixement i aprenentatge. El teu cosí, amb 17 anys, és més gran i té més responsabilitat en aquesta situació.
En aquest cas, s’ha aprofitat del rol de poder que pot tenir en la vostra relació per aconseguir un benefici que ell volia, sense tenir en compte les repercussions que això pot causar en tu. Per això, no hauria d’haver passat el que va passar, ja que pot ser considerat un delicte encara que la persona menor de 16 anys digui que hi estava d’acord.
En aquest sentit, ell té una posició de més responsabilitat i hauria d’haver pensat en les possibles conseqüències o en com això et podria afectar. El que ha passat pot tenir un impacte en tu, i és normal que ara tinguis dubtes, sentiments barrejats, malestar o que no sàpigues ben bé com veure’l.
És important que aquesta situació no es torni a repetir i que, si en algun moment et sents pressionada o incòmoda per ell, ho puguis compartir amb algun adult de confiança perquè et pugui ajudar i donar suport. Pot ser algun familiar, algun professional del teu centre escolar o altres professionals fora del centre que treballen amb joves, com per exemple dirigir-te o enviar un missatge al servei de Tardes Joves que et poden acompanyar, assessorar i orientar en aquesta situació. Et deixem l'enllaç per si vols més informació i vols trobar el centre més proper a tu:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Si no havies tingut relacions sexuals abans, també pot ser recomanable anar al teu CAP i parlar amb la llevadora o amb algun professional de salut. Allà et poden fer una revisió si cal i, sobretot, pots preguntar tots els dubtes o inquietuds que tinguis sobre sexualitat, salut o el que has viscut.
Qualsevol altre dubte, pregunta o consulta que et sorgeixi, aquí estem.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas