Prova i menstruació
Bones! Primer agraïr la feina que feu! La meva consulta comença amb una relació sexual que vaig tenir fa un mes, on va haver-hi una estona amb preservatiu, però després el vam retirar. L'acte no va acabar a dins, va acabar a fora i amb bastant de marge. La cosa es que la regla m'havia de venir fa aproximadament 3-5 dies, i com veía que no em venia vaig decidir fer-me una proba d'embaràs la qual va surtir negativa al moment, per tant descarto l'opció d'embaràs en teoria. Però no entenc perque encara no m'ha vingut. Comento això per si hi ha algun tipus de raó o alguna cosa a dir per saber el perque. Moltes graciessss!!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És cert que, encara que l’ejaculació fos fora de la vagina, durant l’excitació el penis pot expulsar líquid preseminal, que també pot contenir espermatozoides. Això fa que hi pugui haver possibilitat d’embaràs si hi ha penetració sense preservatiu, encara que l’ejaculació sigui fora. Per aquest motiu es recomana utilitzar el preservatiu durant tota la penetració.
Els tests d’embaràs són més eficaços quan es fan a partir del primer dia de retard de la menstruació, tal com has fet tu, i també quan han passat almenys dues setmanes des de la relació sexual de risc. En aquest cas, el resultat del test hauria de ser molt fiable.
Tot i això, si encara no t’ha vingut la menstruació, podries repetir el test per acabar de corroborar el resultat. Si vols estar del tot segura i quedar-te més tranquil·la, et recomanem demanar hora amb la llevadora del teu CAP per fer la consulta presencialment i que, si cal, et pugui repetir el test d’embaràs allà mateix.
Si et donen hora d’aquí a molts dies, també pots repetir el test pel teu compte. És recomanable fer-lo amb la primera orina del matí perquè el resultat sigui més fiable.
Si els tests continuen donant negatiu, però la menstruació no et ve, a vegades pot ser degut als nervis o a l’estrès de la preocupació per un possible embaràs. Pots esperar unes setmanes per veure si la regla acaba arribant amb normalitat. Si després d’un temps no se’t regula, et recomanem consultar-ho amb la llevadora del teu CAP per fer una revisió.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas