Salut mental
Hola! Moltes gràcies per la vostra feina. Volia fer-vos aquesta consulta perquè fa dies vaig tenir un atac d’ansietat o de pànic (no se ven bé si és d’ansietat o de pànic) quan estava a classe. Ja m’havia passat dos cops abans però mai quan estava en horari escolar. M’havia passat en dues situacions familiars on m’hi posava dels nervis, a nivell extrem. La meva família ho sap però mai ho he parlat amb cap professional, no se què fer, estic angoixada perquè no vull que em torni a passar. Tampoc perquè no se com controlar-ho ja que em costa molt solucionar problemes amb amistats i estar tranquila en situacions com aquestes. Gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora,
Gràcies per escriure’ns!
Passar un episodi d’atac de pànic és molt dolorós i incòmode. Pel que dius, la teva família ja n’està al corrent, així que et recomanaria que aprofitessis aquest fet i parlessis d’aquest tema amb els teus pares, comenta’ls-hi que et fa por tornar a passar pel mateix o que la situació empitjori, i que pot ser que anar al psicòleg t’ajudi a tractar temes que tens encallats o que et costen. Avia’m com reaccionen els teus pares. Per part meva, crec que la millor opció és aquesta, visitar-te amb un professional.
Mentrestant, et recomanaria molt que parlessis amb algú de confiança sobre els teus problemes, molt sovint, el fet de guardar-nos els sentiments i emocions per nosaltres i no exterioritzar res, va omplint un got que acaba vessant i convertint-se en ansietat.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada i molta força!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas