Dificultat en les relacions romàntiques
Bon dia, Us escric perquè no he tingut gaires experiències romàntiques i em sento molt insegura en tot això. Em passa que em costa saber si m'agrada l'altra persona o no i hi ha casos en que m'atrau però no encaixem emocionament... I no sé com saber quan una persona és indicada per a mi i quan no. Fa tres mesos vaig conèixer un noi en una app amb el que he quedat dues vegades. És un noi que és molt simpàtic i amb el que és molt agradable parlar i hi estic molt a gust, però no m'atrau gaire sexualment. No sé si he de seguir quedant amb ell i veure cap a on va la nostra relació o si li hauria de dir que hauriem de deixar de veure'ns perquè no sento atracció per ell i potser hauriem de deixar de quedar perquè no estàvem buscant una amistat... No li vull fer mal, però no sé si seria millor deixar-ho estar en aquest punt. Les meves amigues em diuen que si no ho veig clar, que millor hauria de deixar de quedar amb ell, però hi ha pocs nois simpàtics que sàpiguen mantenir una conversa interessant i que em vulguin conèixer, així que penso que no puc desaprofitar l'oportunitat i que l'atracció podria sorgir més endavant també. Què em recomaneu que faci? Estic molt perduda. Per altra banda, em costa molt ser directa i sincera amb el que sento i no sé com fer-ho per millorar.
Laura Centellas

Hola,
Pel que descrius, sembla que tens bastant clar que aquest noi no t’atrau sexualment.  Si decideixes continuar quedant amb ell, és important que sigui perquè realment en tens ganes i perquè et ve de gust compartir temps amb ell, no només esperant que l’atracció aparegui en algun moment. Pot aparèixer… o potser no. I quedar-te esperant un canvi que no saps si arribarà pot acabar sent frustrant per a tu i també poc clar per a ell.
Ara bé, tampoc hi ha una resposta correcta única. Pots donar-te una mica més de marge si sents curiositat per veure cap a on evoluciona, però sense forçar-te ni pressionar-te. La decisió és teva, i qualsevol opció que triïs serà vàlida si és coherent amb el que sents. Cada camí et portarà a un lloc diferent, i tots formen part de l’aprenentatge.
Pel que fa a la dificultat per ser directa i sincera, és una habilitat que es pot treballar. No et centris en el que et costa, sinó en començar a practicar a poc a poc. Pots començar en situacions petites, amb persones amb qui et sentis còmoda, i anar guanyant seguretat progressivament.
Una eina que et pot ajudar és la comunicació assertiva que consisteix en explicar la situació, expressar com et sents i comunicar què necessites. Per exemple, podries dir alguna cosa com:
“Em sento molt còmoda amb tu, m’agraden les nostres converses i com em tractes. Però ara mateix em sento una mica confosa, perquè no noto una atracció més enllà de l’amistat i no sé si això pot canviar. Em fa por fer-te mal i m’agradaria saber com ho estàs vivint tu per poder decidir amb calma què fer.”
Sovint, quan som sincers des del respecte, fem menys mal que quan allarguem una situació per por. Comunicar el que necessites no és egoista, és una manera sana de relacionar-te, de cuidar-te i de cuidar a l'altra persona.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas