La "vulva Barbie" és real o un invent de les pantalles?
Hola equip d'Adolescents! Tinc 13 anys i darrerament he sentit a parlar molt del concepte "vulva Barbie". He vist algunes imatges (i algun cop m'ha sortit contingut de porno per error a les xarxes) i m'he ratllat una mica. Totes les noies que surten allà semblen "perfectes": no tenen ni un pèl, els llavis interns gairebé ni es veuen i tot sembla súper simètric i de color rosa clar. La meva pregunta és: Això existeix de veritat o és un mite? Les vulves de les pel·lícules són reals? Em fa por que la meva no sigui "normal" perquè no s'assembla a això. També m'agradaria saber quins consells ens doneu a les noies de la meva edat per cuidar la higiene de la zona. Quins productes hem de fer servir per rentar-nos bé sense fer-nos mal? Moltes gràcies! ✨
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El que s’anomena “vulva Barbie” és una imatge molt concreta i poc realista de la vulva. Aquest tipus de vulva, amb els llavis interns gairebé invisibles, sense pèl, molt simètrica i de color rosa clar, no representa la diversitat real dels cossos.
Abans de la pubertat, en nenes petites, la vulva pot ser més petita i amb menys desenvolupament  i es pot assemblar més a aquesta “vulva Barbie”, però quan entrem a la pubertat, el cos canvia: apareix el pèl, els llavis interns i externs creixen (a vegades uns més que els altres), el color pot variar (rosat, marronós, més fosc…) i la forma pot ser molt diversa. Tot això és completament normal.
Les vulves que apareixen a la pornografia o a certes imatges de xarxes sovint estan depilades completament, estan seleccionades perquè encaixin en un ideal estètic concret i en alguns casos, s'han fet cirurgies estètiques per modificar la mida dels llavis.
Però la realitat és que hi ha molta diversitat de formes, mides, colors i textures, i totes són normals. No hi ha una vulva “perfecta” i si la teva no s’assembla a aquestes imatges, això no vol dir en cap cas que no sigui normal. T'adjuntem un enllaç a una pàgina web d'una il·lustradora que dibuixa diferents vulves, perquè puguis veure la diversitat que hi ha i ampliar la teva mirada:
Pel que fa a la higiene, només és necessari rentar la vulva (la part externa) amb aigua més o menys un cop al dia, intentant netejar bé els plecs dels llavis i a sota el caputxó del clítoris. Si algun dia fas servir sabó, que sigui suau, sense perfums, i només per la part externa. No cal rentar l’interior de la vagina, ja que la vagina es neteja sola de manera natural. Intenta evitar el màxim tots els gels íntims perfumats o productes agressius, perquè poden alterar el pH i provocar irritacions. I això és tot!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas