em fa mal la pentració
jo fa unes setmanes que amb la meva parella sento que no tinc ganes de fer sexe, no és per desgast de la relació de fet ho hem parlat i per aquest problema no és , a més jo sento que aquest no és el problema, l’altre dia a més vam estar fent preliminars i a l’hora de tenir sexe ell em va introduir els dits, vam intentar fer penetració i en el moment en que ell ho va fer a mi em va fer mal i jo en tenia ganes i no entenc perquè em passa això, no sé si és perquè pot anar lligat amb que últimament estic passant per un període amb molta ansietat i angoixa en el qual va lligat amb relacions familiars complicades i no sé si això pot afectar-me el meu cos a nivell sexual fent que en el moment de la penetració em pugui fer mal encara que jo sentir que tingui ganes de fer-ho. m’agradaria saber que fer perque això em deixi de passar. gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Més que preguntar-nos què fer perquè això deixi de passar, potser val la pena fer el camí a l’inrevés i escoltar què t’està intentant dir el cos. El cos sap parlar i és savi, qualsevol senyal que ens dona és una oportunitat per aturar-nos, observar i entendre què està passant.
Si aquest dolor en les relacions sexuals amb penetració no t’havia passat abans, és una informació molt rellevant. Pel que expliques, tens bastant identificat que estàs passant per una etapa amb molta ansietat i angoixa, relacionada amb situacions familiars complicades i això pot afectar directament el teu cos i a la vivència de la sexualitat.
Quan estem en un període d’ansietat, el cos sovint està en tensió constant, la musculatura es pot contreure més del compte, especialment a la zona pèlvica, i això pot fer que la penetració sigui molesta o dolorosa, encara que mentalment sentis desig o ganes. A vegades el cap diu “sí”, però el cos encara no se sent prou preparat, segur o relaxat i forçar-lo pot ser contraproduent.
Per això, et recomanem que no et forcis si no en tens ganes. I si en tens, potser podeu buscar espais d’intimitat des d’un lloc més tranquil, més cuidat i més segur, com per exemple fent-vos carícies, petons sense que hi hagi necessàriament penetració. La sexualitat és molt més àmplia que la penetració.
Respecta el teu cos i els teus tempos i no tinguis pressa. Si ara el teu cos diu “no” a la penetració, és “no”. Els moments vitals canvien, i la sexualitat també es mou amb ells.
Si el dolor es mantingués en el temps, també podria ser recomanable consultar amb una llevadora, ginecòloga o fisioterapeuta de sòl pelvià per descartar qualsevol causa física, però pel que expliques, sembla molt connectat amb el moment emocional que estàs vivint.
Gràcies per la consulta i una abraçada.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas