Somnis
Hola! Tines una relació estable de fan temps (uns 3 anys i pico) i estem bé, bueno normals, hem passat per una crisi fa poc pero ja esta superada sembla. La cosa es que fa un parell de setmanes que no paro de tenir somnis eròtics amb altres noies, tant que conec com per exemple la enfermera del meu dentista, com noies que crec no conèixer. Es normal? Que puc fer? Hem fa por que un dia dormint amb la meva parella se m’escapi algun nom o li digui algo.
Laura Centellas

Hola,
És completament normal sentir desig per altres persones encara que tinguem una parella sexoafectiva estable. El fet que ara se t’hagi despertat més desig pot tenir a veure amb molts factors, i no necessàriament és una cosa negativa.
Si fa poc vau passar per una crisi, és possible que en aquell moment el teu cap i el teu cos estiguessin centrats en la preocupació o el malestar, i que el desig quedés en un segon pla. Quan la situació es resol i et sents més tranquil o segur dins la relació, el cos es pot relaxar i tornar a connectar amb el desig, fins i tot d’una forma més intensa. Aquesta és només una hipòtesi, ja que cada persona viu aquests processos de manera diferent. La clau estar a aprofitar aquests moments per agafar coneixement cap a tu mateix per saber i entendre com funciones tu, ja que el desig funciona de forma diversa en cada persona. Pot ser interessant observar en quins moments se’t desperta més, en quines situacions, què està passant al teu voltant o com et sents quan apareix. Això et pot ajudar a entendre’t millor. El desig, per si mateix, no és dolent ni implica que vulguis fer res, és simplement un indicador, i no cal sentir-ne culpa, tu pots dirigir-li i aprofitar-lo per portar-lo cap a on tu et vingui de gust.
Entenem que et faci por que pugui passar alguna cosa amb la teva parella, com dir un nom dormint. Però això no vol dir que estiguis fent res malament. A vegades, el que genera més malestar no és el desig en si, sinó la por que això signifiqui alguna cosa negativa o que l’altra persona ho pugui interpretar malament.
Si ho consideres oportú, parlar-ne amb la teva parella de manera sincera i assertiva pot ajudar-te a reduir aquesta pressió. Pots decidir fins on et ve de gust compartir-ho, no es tracta d’explicar-ho tot, sinó de fer-ho des d’un lloc de confiança i seguretat, per sentir-te més tranquil i no haver d'estar patint o en tensió amb la teva parella.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas