no acabar
Hola bones, us volia comentar varies coses. Primer estic mica preucupat perque no he pogut acabar mai del tot, es a dir si que arribo al moment de notar el plaer però no consegueixo acabar pero si arribar al “liquid preseminal” i em preucupa bastant no se si es gaire normal a aquestes edats. A banda d’això, alhora de tenir relacions sexuals amb la meva parella doncs em passa el mateix i em sembla molt extrany perque durant l’acte estic molt comode amb ella. Hem parlat del tema obertament i estic molt comode parlant-ho amb ella i crec que es positiu que ho entengui, pero estic precupat per mi igualment. Merci,
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Més que saber si és normal o no, és important entendre el motiu pel qual et pot estar passant. Hi poden influir factors psicològics, emocionals o físics. Amb la informació que ens dones i a partir d’una consulta per aquí, és difícil identificar exactament d’on pot provenir la dificultat per arribar a l’orgasme.
La resposta sexual humana és diferent en cada persona, però sí que hi ha unes fases comunes en la majoria d’ocasions: desig (activació sexual, motivació, anhel d'alguna cosa), excitació (augment del ritme cardíac i respiració, més sensibilitat, sensacions de plaer, possible erecció), altiplà (moment en què l'excitació es manté alta i s'intensifica progressivament, amb la sensació d'estar a punt de tenir un orgasme, hi ha tensió muscular), orgasme (alliberament de la tensió sexual acumulada, contracció als genitals, sensació intensa, en els homes majoritàriament hi ha ejaculació) i període refractari (el cos torna a l'estat de repòs, relaxació, disminució de l'erecció).
Seria interessant que poguessis identificar fins a quin punt d’aquestes fases arribes i a partir d'aquí observar quines sensacions, pensaments o emocions sents en aquell moment. Hi ha alguna cosa que et bloquegi o que et faci tirar enrere o deixar de fer el que estàs fent?
Et compartim algunes possibles causes, per si alguna et pot encaixar:
- Pressió o ansietat per “fer-ho bé”.
- Estrès o preocupacions constants.
- Sentiment de culpabilitat relacionat amb la sexualitat.
- Por a perdre el control o a sensacions intenses.
- Estat d’ànim baix o desànim.
- Frustració per no "complir"
- Estar més pendent de l’altra persona que de les pròpies sensacions.
També hi poden tenir a veure alguns medicaments o el poc coneixement del propi cos o poca educació sexual.
Si creus que alguna d’aquestes causes podria estar-hi relacionada, et recomanem aprofundir-hi una mica més. Si vols, també ens pots fer una altra consulta explicant què creus que hi pot haver al darrere, i així podrem orientar-te millor per identificar la causa i buscar possibles solucions.
En principi, si sents desig sexual i tens ereccions normals, no sembla que hi hagi d’haver cap problema físic. Tot i això, pot ser recomanable que t’adrecis a les Tardes Joves on et podran oferir orientació, assessorament i atenció específica en relació a la salut sexual i reproductiva. Pots contactar per telèfon (trucada o missatge) per fer un contacte previ, i que et puguin aclarir si creuen adient que et dirigessis al teu CAP per fer alguna revisió amb algun especialista o no fa falta.
Et deixem l’enllaç amb informació i un altre per trobar el teu centre més proper:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Gràcies per la consulta i una abraçada.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas