ja no tinc ganes de tenir sexe
Hola, escric la consulta ja que ja porto un temps que amb la meva parella ja no tinc ganes de tenir sexe, no es res que tingui a veure amb ell, segueixo estant 100% enamorada d’ell i la relació va perfecte, sincerament crec que es un fet que pugui anar lligat a la meva situació personal, actualment vaig decidir deixar els estudis ja que em suposava una angoixa molt gran, i es un fet que al meu pare no li va agradar i esta comportantme varis problemes psicològics com bastanta ansietat, per temes familiars i de poca comprensió, això em fa estar bastant desmotivada i cansada i la veritat nose si això fa que en l’àmbit de la meva vida sexual s’em trenguin les ganes de desig sexual amb la meva parella, podria anar lligat tot això?
Laura Centellas

Hola,
Totalment, el desig sexual va molt lligat al nostre estat d’ànim. Si tens altres preocupacions, angoixa o ansietat, és normal que no hi hagi gaire espai per sentir curiositat, desig o per explorar la part més sexual. Quan estem en un moment vital complicat, el cos sovint entra en “mode supervivència”, i el desig pot quedar en segon pla.
Sembla que estàs passant per una etapa difícil i tot això pot generar molta càrrega emocional, cansament i desmotivació. És important que et validis i que no et forcis a fer res que el teu cos no vol fer. Tenir parella no implica haver de mantenir relacions sexuals amb una freqüència determinada. Hi ha èpoques amb més desig i d’altres amb menys, i això és completament vàlid i respectable.
Potser podria ser útil parlar-ho amb la teva parella amb sinceritat per explicar-li com et sents, què estàs vivint i què necessites ara mateix. D'aquesta forma també podrà entendre que aquest moment no té a veure amb ell, sinó amb el teu estat emocional. També pot ser positiu preguntar-li com ho està vivint ell, perquè segurament aquesta situació també li impacta d'alguna forma, i compartir-ho us pot ajudar a trobar acords comuns en què els dos us sentiu còmodes.
Recorda que és important tenir un espai segur per a tu, de comprensió i calma, ja que ja estàs gestionant prou pressió en altres àmbits.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas