Tea
Hola,voldria comentar que tinc autisme i tinc una obsesión amb les pipes els biberons o coses de bebé no sé si es normal o no ,agrairia que em responguessiu ,es algo que em fa bastante vergonya quan sento la necessitat de tenir una pipa a la boca o anar amb un peluix o jogiina per Carrer Gracias
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
No és la primera vegada que ens fan una consulta sobre necessitar objectes com els xumets. En persones amb TEA és habitual tenir obsessions específiques (com aquest cas les coses de bebè) i també necessitats fisiològiques per buscar la regulació emocional (en aquest cas la succió per exemple). No hi ha cap problema a tenir una “obsessió” amb les coses de bebè (sempre que això no limiti molt la teva vida diària). Tot i això, entenc que et faci vergonya, ja que no és habitual veure a gent que no són bebès amb xumets. Llavors et proposo que busquis substituts més acceptats socialment com per exemple els mossegadors sensorials discrets o Chewelry.  Moltes persones amb TEA els utilitzen.
I si vols treure peluixos al carrer, busca'n algun de petit en forma de clauer (per exemple), i te'l pots penjar a la bossa de mà o a la motxilla.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas