Primera vez
Hola, primer de tot donar-vos les gracies per la feina que feu, el meu novio i jo portem ja uns 8-9 mesos , ens estimem molt i volem fer ho , ell tampoc ho ha fet mai i no tenim molta idea, em fa molta por quedar embarasada i no sabem be quin mètode utilitzar, ja que jo no em vull pendrer res hormonal, el preservatiu es l’única opció? Com es fica correctament? Com saber si no es ha trencat? Els dos tota la vida em anat a escoles del opus dei on mai em tingut ninguna educació sexual i no ens fiem d’internet.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És totalment normal sentir por davant dels riscos de les relacions sexuals, sobretot perquè sovint l’educació sexual que rebem es basa més en la por i la culpa que no pas en el coneixement, el respecte i el gaudi.
El preservatiu extern és un dels mètodes no hormonals més eficaços, ja que protegeix tant dels embarassos no desitjats com de les infeccions de transmissió sexual (ITS), i a més és fàcil de trobar i econòmic. No és l’única opció no hormonal, però sí la més recomanable si també voleu protecció davant de les ITS.
Altres opcions no hormonals inclouen, per exemple, el DIU de coure, que protegeix dels embarassos però no de les ITS. Tot i no ser hormonal, implica portar un dispositiu dins de l’úter i pot provocar alguns canvis en el cicle o molèsties en algunes persones. També existeixen les bandes de làtex per a pràctiques sense penetració, que ajuden a prevenir les ITS, i el diafragma, que protegeix dels embarassos, però no de les ITS i té una eficàcia anticonceptiva menor que el preservatiu.
Pel que fa al preservatiu, és important col·locar-lo abans de qualsevol contacte genital, comprovar la data de caducitat, obrir l’embolcall amb cura (sense dents ni objectes punxants), pessigar la punta per deixar espai i desenrotllar-lo fins a la base del penis erecte. Després de l’ejaculació, s’ha de retirar subjectant la base perquè no es desplaci. Si es trenca o es queda dins, és important valorar l’ús d’anticoncepció d’emergència i consultar amb un professional.
Us deixem l'enllaç a la pàgina web del CJAS on hi ha tota la informació de tots els mètodes anticonceptius i de barrera que existeixen, on trobar-los i com utilitzar-los:
Esperem que aquesta informació us sigui útil i que us ajudi a sentir-vos més segurs i tranquils en aquest pas.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas