Poc sexe
Holaaa, tinc parella desde fa un temps i en les últimes setmanes no hem tingut cap relació, i això que vivim junts. La excusa que ella dona es que no tenim condons pero tampoc fa l’intent de anar a comprar o em recorda que els compri jo. A part, es poden fer més coses que no sigui penetració, pero ella en aquest sentit sempre ha sigut molt més “estreta” i només vol fer l’estrelleta i que sigui jo quie es mogui i o faci tot. I d’aquí jo surtim, només estrella i prou.
Laura Centellas

Hola,
Pel que expliques, sembla que et sentis frustrat amb la situació, ja que en aquest moment no esteu buscant el mateix ni vivint la sexualitat de la mateixa manera. És comprensible que si la relació i la freqüència de les relacions sexuals ha canviat en les últimes setmanes, això et generi dubtes, malestar o preocupació.
També és important recordar que no hi ha una forma “correcta” de viure la sexualitat en parella. No hi ha una quantitat de sexe que s’hagi de tenir en una setmana ni unes pràctiques obligatòries en concret que s'hagin de fer. Cada parella troba el seu equilibri segons el que els hi ve de gust fer i el que fa sentir còmode a cadascú. Totes les opcions són vàlides si les persones implicades se senten a gust, còmodes i tranquil·les.
Pel que expliques, sembla que t’agradaria fer les coses diferents, tenir més relacions sexuals o variar pel que fa a les pràctiques. Tot i això, abans de culpar o responsabilitzar la teva parella, pot ser útil obrir un espai de conversa tranquil i sincer. Potser ella està còmoda amb la situació actual i no és conscient de com et sents.
Pots explicar-li com veus la situació, com et sents i què necessitaries tu, des del respecte i sense retrets. Alhora, també pot ser important preguntar-li com ho viu ella, què sent i què necessita en aquest moment. Això us pot ajudar a entendre-us millor i a buscar acords que us facin sentir còmodes a tots dos.
La comunicació honesta i empàtica sol ser clau per trobar punts en comú i cuidar la relació, especialment en temes íntims.
Esperem que et serveixi.
Gràcies per la consulta i una abraçada.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas