Baralles constants
Hola! Tinc parella desde fa tres anys, sempre hem tingut bona relació tot i que de tant en quan per gelos seus hi havia alguna discussió. Dic per gelos perquè amb la meva germana tenim molt bona relació i sempre que faig algo amb ella o riem o algo la meva parella sempre es posa tensa i em crida. Últimament portem una parell de setmanes que discutin per tot. Li he dit que no m’està tractant gaire bé últimament i em crida o insulta i que no em senti volgut per ella, per exemple per Sant Valentí li vaig fer un regal i la vaig convidar a sopar i ella a mi res. A part fa una semana que ni fem res sexual. Algun Consell?
Laura Centellas

Hola consultor.
Gràcies per escriure'ns!
A vegades les parelles es mostren geloses per inseguretats seves, no és que tu estiguis fent res malament! El meu consell és que li diguis clarament que estàs fart d’aquestes actituds i que li demanes si us plau que faci algun canvi. Si la veus receptiva, és important que aneu parlant del tema dels gels cada vegada que ella té una “explosió” o malestar infundat. Però si per altra banda veus que ella es tanca  i diu que tot és culpa teva, això és una “red flag” gegant. Si ella creu que no ha de canviar res i que el que ho fa tot malament ets tu, potser si que hauràs de començar a plantejar-te de deixar la relació. Pel tema sexual, que faci una setmana que no feu res no és preocupant, a vegades quan no s’està bé a nivell emocional, el tema sexual no acaba de fluir (són etapes).
No permetis que et cridi ni que t’insulti, cada vegada que ho faci l’has d’advertir i posar límits, si no para, el millor que pots fer és retirar-te i esperar que es calmi.
Com he dit abans, si veus que ella no vol canviar i aquesta relació t’està fent mal, el millor que pots fer és fer un pas al costat.
Espero haver-te ajudat. Una abraçada!
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas